17 Şubat 2006

Türküler yeniden…

Sabah ilk kalktığınızda canınız hiç bir şey dinlemek istemiyorsa, gece yatarken binlerce müzik parçasından hiç biri sarmıyorsa size türkü öneriyorum.
Evet hani şu herkesin burun kıvırıp beğenmediği türküleri öneriyorum. (ama gitar ve synthesizer kullanılmayan, arabesk durmayan, saf türkülerden bahsediyorum)
İçinde : "…Bir derdim var, bin dermana değişmem…" ya da "…El kızı uçan bir kuştur…" gibi insanı bütün gün düşündüren sözleriyle, türküleri yeniden bir kez daha keşfetmenizi tavsiye ediyorum. Seheryeli ve gündönümü gibi unuttuğumuz kelimeleri tekrar duyabilmek için bir fırsat...
Ben küçükken, trt radyosu dinlenirdi evlerde... ve oradan kalma, çocukluktan bir aşinalık var türkülerde gizli gizli radyoyu kaçırıp gece yastığın altına koyup dinlerdim ya türkü çalardı ya sanat müziği... önce böyle türkü, ardından Türk sanat müziği, pop müzik, rock, hardrock, klasik müzik, jaz ve etnik cazın sonunda daireyi türküyle kapatmak bana çok iyi geldi, size de iyi geleceğinden eminim.

Türkü çalan, saz sesi duyulan FM radyolar:
trt4 - 103.40
anadolununsesi - 92.90
cemradyo - 96.40
radyoekin - 94.30
yönfm - 96.60
medyafm - 93.90
radyoyaşam - 87.50
radyo15 - 101,30 mhz
özgürradyo - 95.10