08 Mayıs 2006

Sudaki iz...

Su birikintisinin önüne geldim sudaki yansımama bakıyorum...

Örnek gösterilebilecek iyi insanlara özenir onlardaki meziyetlerin kendimizde de olmasını isteriz, yapabildiğimiz kadar yaparız yapamadığımızı zamanla unuturuz çünkü o başkasına ait bir davranış, hareket ya da beceridir. Kendimizde bunların ne kadarı var, tam anlayamayız. Ama örnek olamayacak bir insanın yaptığı kötü bir hareketi kendimizin de zaman zaman yaptığını görürsek, o hareketi hemen anında terkederiz. İyiler hareketlerimizi biçimlendiremiyorlar da kötüler iyileşme yolunda daha iyi "kötü örneğe, iyi örnek" oluyorlar. Çok çalışkan, çok akıllı biri gibi olmayı herkes ister ama herkes çok çalışkan ve çok akıllı olamaz, olamayınca da pek de örnek olarak gördüğümüz kişinin hayatımıza etkisi bulunmaz... ama küfürlü konuşan, çevreye zarar veren ya da tüm doğallığına karşı sarhoş haliyle çirkin görünen biri kendimizin de böyle durumlardaki halinin bir yansımasıdır. Gözümüzün önüne kendimizi getirir yakışmadığını farkeder ve bu hareket ya da davranışı zamanla kaldırırız, örnek olamayacak kötü davranışlı kişi bizi nasıl iyi biri olmamız gerektiği hakkında istemeden yönlendirmiştir.

Suya bakarken düşündüm bunları, su pisti bana kendimi gösterdi...
Eğer baktığım su temiz olsaydı, kendi yansımam yerine sadece suyun ulaşamayacağım temiz derinliklerini görebilecektim. İyi meziyetleriyle bizlere örnek olanların ruhlarındaki ulaşılmaz derinlikler gibi, temiz derin sular...