21 Aralık 2006

resim üstündeki duvarlarım?

Bir zamanlar tost ekmeklerini farklı ayarlarda kızartıp, farklı tonlarda renklere sahip yüzlerce tost ekmeğini yanyana dizerek kare tost ekmeği dilimlerini açıklı koyulu noktalar gibi kullanarak resimler yapmak istiyordum. Yani o farklı renkteki tost ekmeklerini öyle bir dizeceğim ki uzaktan bakınca ortaya dört beş tonda yapılmış bir resim çıkacak... Tabii ki bu benim çok eski sanatsal bir hayalimdi sonradan bir baktım internette bunu yapmışlar hoşuma gitti, ille de ilk önce benim yapmam gerekmiyor, yapılmış olsun yeter kimin yaptığının ne önemi var... Şimdi de pek yaratıcı olmasa da başka bir proje tasarladım. Bir resim sergisi hayal ediyorum; tüm duvarlar baştan aşağı duvar kağıdı olarak çeşitli resimlerle kaplı, resim olarak da çeşitli duvar örneklerini kare şeklinde kesip çerçeveliyorum ve tamamı resimle kaplı duvarın üzerine asıyorum... Eskiden duvarların üzerinde resimler olurdu bu sefer de resimler üzerinde duvar olsun istedim hepsi bu, hani hepsi bu da değil aslında son dönem acayip resimler oluyor sergilerde, eline kağıt kalem alan ama daha önceden binlerce yapılmış şeyleri tekrar tekrar yapanları eleştirmek için böyle bir proje gerçekleştirme ihtiyacı duydum. Bunlar sanat olamaz olsa olsa kötü örnekler, kötü taklitler ve insanlara hiçbir şey vermiyorlar. Onlara bakacağıma duvara bakarım daha ilginç, bari üzerindeki boyanın kalınlığını altındaki sıvanın malzemesini falan düşünürüm beynim daha fazla çalışır demiştim bir keresinde. Böyle bir eser için esin kaynağı oldu işte o saçma sapan basit şeyler...