03 Aralık 2006

Türkçemiz...

Radyoda dinliyorum, çok ilginç bir konuşma geçti ve Türkçe Tıp Terimleri Sözlüğü gibi akla hayale sığmaz bir eseri hazırlayan profesör (ismini hatırlayamıyorum kusura bakmasın fakat hatırladığım kadarıyla inkilap yayınlarından çıkan bir eseri varmış ayrıca uzunca bir süreden beri de bu konuyla ilgili bir dergi çıkarıyormuş) diyor ki "...İnsanlar, ilk okula gittikleri yaşlarda, eğitim aldığı zaman okulda ve çevresinde konuşulan Türkçe nasılsa büyüyünce de konuştuğu Türkçe öyle olur..." Bence bu çok önemli bir detay ve kendisini dil bilinci için görevli sayan böyle önemli birinin bunu söylemesi daha da önemli. Önce kendi adına sevindim fakat şimdiki ilk okul çocuklarının yaşadıkları çağı ve ortamı aklıma getirince de 15-20 yıl sonra konuşulacak Türkçe için şimdiden üzülmeye başladım... Çocuklar göreyim sizi, ne olur üzmeyin beni...