17 Ocak 2007

kuantumu ne karıştırıyorsun kardeşim!

72 yaşındaki Fred Alan Wolf, kuantum fiziğiyle uğraşan Amerikalı bir profesör. Alan Wolf'ün kuantum ile ilgili tam 11 eseri var ve "Taking the quantum leap" kitabıyla Amerika Ulusal Kitap Ödülü’nü almış. Şimdi insan ister istemez peeeh peh peh diyor ama gelin görün ki bu arkadaş bir röportajda şunu derse ben onu güvenip de bakkala sigara almaya bile yollamam...

Evet, röportajın genelinde "Babam ölünce onunla konuşabilir miyim?" sorusuna verilen "Sen konuşursun da bakalım o senle konuşur mu?" gibi neşeli, güzel ve zekice verilmiş cevaplar var ama bakın bu kuantum fizik profesörü kaderi değiştirmekle ilgili bir soru sorulunca ne cevap vermiş: “... Kendimizle ilgili bir şey yaparken aslında dünyanın bütününü etkilediğimizi unutmamalıyız. Dolayısıyla bizim için iyi olan, “bütün” için iyi değildir ve o zaman gerçekleşmez...”

Pes be profesör kardeşim pes be, yani diyorsun ki, SSK hastanesinin kapısında, çocuğun kucağında ölürse bu genel olarak bütün dünyanın iyiliğine dokunacak bir şeydir, o yüzden; o çocuk ambulans geç geldi diye ölmeli. Sen bunu değiştiremezsin, çünkü o çocuğun kurtulup yaşaması bütün için iyi bir şey değildi... Ücra bir köyde okul, ders, kurs görmeden sınava giren biri sınavı kazanamaz çünkü bu değişiklik bütün için iyi değildir ama imkânı olup çifter çifter hocalarla çalışan, kurslara giden zengin bir ailenin çocuğu kazanırsa bunun nedeni “bütün” için iyi olmasıdır hani imkânlarla falan hiiiç bir alakası yoktur... Yaw hocam... yapma yaw, orada kuantum böyle mi okutuluyor? Yoksa bilim, Amerika’nın liberal ve global yapısı içinde artık kiliseye göre kaderci bir anlayışla mı yapılıyor?

röportaja şuradaki sayfadan ulaşabilirsiniz.