12 Şubat 2007

İnternet çağında "kocakarı ilaçları"...

Kocakarı yöntemlerine pek inanmam ama birileri tesadüfen bir şey anlatınca“acaba mantıklı bir şey mi, doğru yanı olabilir mi?” diye de dinlemeden edemem. Dört beş arkadaş oturmuşlar muhabbet ediyorlar ve şu meşhur limonsuyunda eritilip içilen sarımsaklı şifa suyundan bahsediyorlar durup dinledim ne konuşuluyor diye ve internette dolaşan bu tip şeylerin toplum tarafından %100 doğruymuş gibi algılandığına bir kez daha şahit oldum. Fakat bir de ilginç bir şey öğrendim: Miğde sorunu olan tanıdık bir arkadaş bunlar anlatılırken kendi problemine değinerek “bende reflü (boğaz ve miğdede asit nedenli yanma) vardı, doktora gittim ‘sen bunu ömür boyu çekeceksin ilaçlarla bu kadar oluyor, bu hastalığın çaresi yok’ dedi sonradan başka birinin söylediği ‘haftada bir, tek zeytini çekirdeğiyle yutma’yı denedim, o zamandan bu yana iki üç yıl oldu şimdi hiç bir sorunum yok. Fazla asiti bu zeytin çekirdeği emiyor” dediğini hayretler içinde dinledim. Arkadaşımız o kadar inandırıcıydı ki bize de söylediklerine inanmaktan başka yapacak bir şey kalmadı. Sonuçta söylediğine inanırsak tıbbın çare bulamadığına halk arasındaki bir söylence çözüm olmuştu... ben de kendine bu konuda çare arayanlara iletmek üzere kocakarı yöntemleri arasında sayılabilecek bu uygulamayı buraya alıyorum. Fakat uygulayıp uygulamamak yine de size kalmış ve sorumluluğu tamamen yine uygulayana aittir... sonradan “biz bunu yuttuk ama nasıl çıkaracağımızı yazmamışsın :)” diye buraya yorum bırakmayın. (kendiliğinden kolayca oluyormuş onu da sordum bu arada haberiniz olsun)...