09 Nisan 2007

İşyerinde çıldırtan telefon seslerinden kurtulmak için...

Çok çalışan sayısına sahip işyerlerinde ya da kalabalık büro ortamı olan yerlerde çalışanlar bilirler; yerinde olmayan personele ait telefonlar çalar durur. Böyle yerlerde çalışan herkesin masasında kendisine verilen bir telefon ve bu telefona ait bir dahili numarası var. Arayanlar bu numaralardan istediğine ulaşıyor ama o kişi yerinde yoksa telefonlar hiç durmadan çalıp gürültü yaparak diğer çalışanları rahatsız ediyor. Bir yandan bağıra çağıra konuşanlar, diğer yandan vidi vidi öten cep telefonları ve bir de üstüne normal telefonların bağırtıları eklenince insan neredeyse çalışamaz hale geliyor.

Ben de diyorum ki şöyle bir şey yapsak; Herkesin kendi masa telefonu kendi cep telefonuna yönlendirilse ve en azından çalışma anında yerinde olmayan insanların telefon zillerinin yarattığı gürültüyü ortadan kaldırsak... Hem biz rahat ederiz, hem o anda orada olmayan personelin kendisine gelebilecek önemli bir telefondan haberi olur, hem de o anda çalan telefonun açılmasını bekleyen "arayan kişi" de aradığı kişiye ulaşır, böylece işler daha bir yoluna girer gibime geliyor.

Ama “Ben işyerinde yokken, iş için beni arayanlar, yönlendirilmiş arama ile bana ulaşıp beni cep telefonumdan rahatsız etmesin” diye düşünen de olacaktır. Buna da şöyle bir çözüm var; iki kere çalan telefonu açmazsan, seni arayan kişinin araması, santralde sesli mesaj bırakabileceği bir sisteme düşer. “Şu anda aradağınız kişiye ulaşılamamaktadır lütfen not bırakınız vs...” diye... (şu anda bu sistem, çalıştığım yerde yönlendirme olmadan tekbaşına kullanılmakta)

Valla bu büyük bir problem ve gerçekten artık sesten çalışılmaz duruma geldik ihtiyaçlar yine icatları zorluyor pozisyonuna düşünce insan ister istemez çözüm arıyor...