01 Mayıs 2007

aynalar ve güvenlik kameraları...

Bu öğlen işyerinin yemekhanesinde yemek yerken camdan dışarı baktığımda gözüm bahçedeki güvenlik kameralarına takıldı. Bir köşeye yanyana iki kamera koymuşlar biri sağa biri sola bakıyor...

İşin ilginç yanı bu kameraların tam altında büyükçe bir dışbükey ayna var. Aynayı binanın tam köşesine iki yolun kesiştiği yere koymuşlar, ki iki yönden araçlarıyla gelenler bu keskin dönüşte birbirlerini göremeyeceği için aynaya bakarak karşıdan geleni görüp önlem alsın.

Ben buradan bakıyorum, tam karşımda büyük bir geniş açı ayna bana yolun iki yanını da gösteriyor. Ve aynanın bir karış kadar yukarısında da her iki yöne çevrilmiş iki kamera...

Oraya, iki kamera koyacakları yere; benim bulunduğum tarafa bir kamera koyulmuş olsaydı hem aynanın arkasında kalan benim baktığım bölgeyi, hem de aynadan rahatlıkla görülebilen yan yolları tek kamerayla izleyebilirlerdi...

Biraz karışık gibi görünebilir ama aslında çok basit bir sistemden bahsediyorum. Kamerayla tek yönü çekmek yerine, kameranın önüne uygun bir yere bir ayna koyup hem ön tarafı hem arka tarafı aynı anda görüntüleyebiliriz... Hani kullanılır kullanılmaz, geliştirilip fiber obtik bağlantılarla tek kamera objektifinden dört bağlantıyla, dört ayrı açının izlenmesi sağlanır sağlanmaz bilemem... Belki bir gün birinin işine yarar...