29 Haziran 2007

Algıda seçicilik testi ve benim durumum :)

Algıda seçicilik, insanın ilgilendiği bir şeye odaklanmasını arttırırken, ilgi alanının dışında kalanları tamamen yok eder mi?

Ediyormuş!
Bunun için de bir test yapmışlar, kendimi test ettim ve sonuç...

Yapılan test şu:
Bir illüzyonist, gösteri yaparak sırtı mavi olan iskâmbil destesinin içinden seçeceğiniz bir kartı (siz hangisini seçmiş olursanız olun) tekrar destenin içine koyacak ve desteyi karıştırıp seçtiğiniz kartı bulacak.

Amaaa... Seçtiğiniz kartın arkasını çevirince bir de bakacaksınız ki tüm deste mavi sırtlı kartlardan oluşmuşken sizin seçtiğiniz kartın arkası kırmızı renkli olmuş...

Sizden istenen, oyunu iyi takip edip illüzyonistin bu numarayı nasıl yaptığını bulmak...

Ekranda; Bir masa, masanın solunda numarayı yapacak olan illüzyonist, sağında yardımcı bayan ve arkada da düz bir fon var yani aynen tv’deki haber saati programları gibi sıradan bir dekor.

Başladım seyretmeye, adam numarayı yaptı.
Ben de cin gibi bakıyorum ama daha nasıl yaptığını anlayamadan adam şak diye kartı bulup çıkardı ve arkasını çevirince gördük ki kartın arkasındaki desen gerçekten kırmızı .

Tam o anda birden yayın durdu ve bir açıklama yapmaya başladılar...

Sizin seyrettiğiniz bu test videosu, illüzyonistimiz seçilen kartı bulduğunda durdurulup stüdyomuzda bir sürü değişiklik yapıldı. Sizler illüzyonistimizin kartı nasıl kırmızıya çevirdiğine dikkat ettiğiniz sırada bizler stüdyoyu yeniden düzenleyip çekime devam ettik. Neler mi yaptık? Arka fondaki perdeyi, öndeki masaörtüsünü, illüzyonistin ve yardımcısı olan bayanın giysilerini tamamen başka renkte olanlarıyla değiştirdik ve sizler “Algıda seçicilik” yüzünden sadece kartın renginin değiştiğini farkedebildiniz...

Doğal olarak şaşırdım ve nasıl olup da bu numarayı yediğime içerledim ama normal olan herkesin içine düşeceği bir durum bu ve ben de bu numarayı çok kötü yuttum :)

İşte böyle, belli bir noktaya odaklandığımız zaman gözümüz (aslında beynimiz) ondan başka bir şey görmüyor. Ve bu örnekteki gibi hayatımızda kimbilir nelere odaklanıp başka şeylerin farkına varmadan yaşamaya devam ettik. Kimbilir önemli gördüğümüz neleri sıralamamızda en başa yerleştirip hayatın başka alanlarında yer alan ve belki de gözümüzün önünde olan güzellikleri kaçırdık...