24 Haziran 2007

Hot fuzz [film]



İmdb (international movie data base) sitesinde verilen oylara hiç bakmayacağım diyorum ama yüksek puan alan filmleri görünce “Dur bir seyredeyim...” demekten de kendimi alamıyorum.

İşte yine öyle bir aldanış ve işte yine bir iki saatlik kayıp.

Bahsettiğim Hot fuzz filmi. Kriterler yerli yerinde, değişik çekim ve değişik montajla filmin açılışı polisiyeden bıksanız da güzel bir film olacak havası yaratıyor.

Filmin ilk onbeş dakikasında hızlı kamera oyunlarıyla bizi hiç sıkmadan yapılan ani geçişler, küçük espriler birden bitiyor ve sonra film birden sıradan bir havaya bürünüp sıkıcı olmaya başlıyor.

Çekimlerdeki özen ve kurgu bile değişiyor. Sanki filmi yapan ekip değişmiş gibi birden klasik bir polisiye romanını ağır ağır çözen anlatım filmin büyük bir bölümde devam ediyor.

Ve final girişi: En berbat filmlerde bile rastlanmayacak sıradanlıktaki beylik sahneler ardı ardına sıralanıyor.
10 yaşındaki çocukların bile çözebileceği gizemli olaylar aydınlatılıp cinayetlerin sırrı açığa çıkıyor vs...

Gerçek bir konusu varmış gibi düşündüğümüz filmin aslında polisiye filmleri eleştirmek (hatta alay etmek) için yapıldığını sonradan anlıyoruz ama filmin girişinde bu öylesine arka planda işleniyor ki acaba mı diye şüpheye düşmekten kurtulamıyorum.

Filmin sonlarına doğru polisiye filmlerdeki saçmalıklara o kadar çok gönderme yapılıyor ki bu sefer de madem böyle bir şey yapılacak niye filmin bir konusu varmış gibi baştan o kadar ciddi davranıldığı anlaşılamıyor.

Kilisenin uçan kulelerinden biri aşağıda bekleyen birinin kafasına diklemesine düşürülüp adam paramparça edilir, kasabanın ortasında birden ortaya çıkan maket evlerin kuleleri başka birinin çenesinden girip ağzından çıkar ve adam hâlâ konuşmaya devam eder gibi saçmalıklar artık bardağı taşıran son damlalar olunca filmden kopup yine boşu boşuna uykusuz kaldığım için üzülüyorum...

Sizler boşu boşuna uykusuz kalmayın diye de buraya yazıyorum...
“Hat fuzz, ne iyi bir film, ne puanını hak ediyor ne de bahsedildiği gibi bir komedi filmi. Söylenilenlere ve reklamlara kulak asmadan filmden uzak durmanızı tavsiye ediyorum...”