05 Haziran 2007

Kamikaze ve Kaiten...

Her ne kadar, çok “taraflı” bir anlatımla yapılmış olsa da (yine de ilginç bir şeyler çıkar diye) 16 bölümlük BBC yapımı II. Dünya Savaşı Belgeseli’ni izlemeye devam ediyorum. 8. bölümü de bitirdim...

Buraya kadar izlediğim bölümlerde;
“Alman ordusunun kullandığı (Enigma isimli makinenin haberleşmede uyguladığı ve kırılmaz diye bildikleri) şifreleme sisteminin kırıldığını biliyordum ama bunun Almanlar tarafından savaştan 30 yıl sonra öğrenilmesine şaşırmadım desem yalan olur... Adamlar o kadar güveniyorlarmış ki şifreleme sistemlerinin çözüldüğü akıllarına bile gelmemiş... (Bu arada ekleyeyim, esas zor çözülen ve hatta çözülemeyen şifreler ise Japonların şifreleriymiş)

Bunlar gibi ayrıntı bilgilerden oluşan epey ilginç şey vardı.
Tabii ki buraya aktardığım ilginç şeylerin “ilginç”liği, var olan şeyler olsa da onları yeni öğrenmiş olmamdan kaynaklanıyor ve ben de bunları buraya aktarıyorum.

Son bölümde gerçekten ilginç bir şey daha dikkatimi çekti; Japonların uçaklarla intihar eden pilotları “Kamikaze”leri duymayan bilmeyen yoktur ama aynı şekilde küçük denizaltılarla “İntihar saldırısı” düzenleyen “Kaiten”lerini ben yeni öğrendim... Konunun ayrıntılarında “... saldırı için hayatını feda etmeye hazır olan Japon Deniz Kuvvetleri’nin “Kaiten”leri, denizaltıya girdiği zaman kapak içeriden bir daha açılamayacak şekilde üzerine kapatılırdı...” cümlesi insanın tüylerini ürpertiyor...

Kamikaze’lerin havadan yaptıklarını, Kaiten’ler de denizde yapıyorlarmış...
Bu konu bugüne kadar nasıl oldu da bir filmde ya da kitapta gözüme çarpmadı bilmiyorum, bana ilginç geldi sizlerle paylaşayım dedim.

Yine bu konuyla ilgili, değişik bir şeylere rastlarsam yazarım...