04 Temmuz 2007

Number 23... [film]



Eternal Sunshine of the Spotless Mind filmiyle kendine yepyeni bir kulvar açan ve bu filmle de çok başarılı bir işe imza atan Jim Carrey’den beklediğimi ne yazık ki Number 23’de bulamadım...

Karısının hediye aldığı bir kitabı okudukça kitaptaki kahramanın kişiliğiyle kendini örtüştüren filmin kahramanı, kitapta bahsedilen 23 sayısına kafayı takar ve bakar ki kendi hayatında da bu sayıyı neye uygulasa yerine oturmaktadır. Adresi, adı soyadı, çocuğunun adı vs.

Okuduğu kitabın kahramanı olaylar gereği bir cinayete sürüklenmektedir ve filmimizin kahramanı da bu çizgide giden bir maceraya girişir... Kitabı yazan bu olayların esas kahramanıdır ve aslında bu bir edebiyat eseri değil bir cinayetin itirafnamesidir.

Kitapla, kitabı yazan arasında bir bağlantı kuran kahramanımız olayları çözmek için adım adım bulmaca çözer gibi bir sürü yol kateder ve hatta cinayetin delili olan ceseti ve katilini bulmayı kafaya koyarak bambaşka bir maceraya sürüklenir...

Macera tamamlandığında filmin kahramanını, benim akla ve mantığa yatkınlığını gerçekle bağdaştırmayı kabul edemediğim büyük bir sürpriz beklemektedir...

Film kötü mü? Hayır... Ama “Al, bul, seyret” dedirttirecek bir film de değil. Klasik bir “Aaaa, meğerse...” dedirttirme filmi olmuş. Jim Carrey iyi oynamış ama konu bana basit geldi.

Biraz “Memento” biraz “Pi” karışımı olan film, türünün ortalama yapımları arasında bir yere koyulabilir...

Zamanınız varsa seyredilebilir fakat asla “Mutlaka izlenmesi gereken filmler” arasında yer alabilecek bir çalışma değil...

Ama yine de cinayetli, gizemli konuları, polisiye kurguları beğeniyorsanız ortanın biraz üzerindeki kalitesiyle sıkıcı bir yaz akşamında bir iki saatinizi bu filme harcayabilirsiniz...

Seyir zevkinizi kaçırmamak için her zaman olduğu gibi fazla detaya girmiyorum, umarım Jim Carrey bundan sonra daha kaliteli işlere imza atar...