07 Eylül 2007

Koş vatandaş koş! Seç “bien-al”!

İstanbul Kültür Sanat Vakfı’nın düzenlediği İstanbul Sanat Bienali'ne Koç Holding 10 yıl için sponsor olmuş...

Daha önceden Bienal’e sponsor olmayan Koç’lar;

Ya sanat gösterilerinden para kazanabileceklerini ya da katılım beklenenden fazla olunca güzel bir reklam alanı daha yakaladıklarını düşünmüş olacaklar...

Bu tip sponsorluklar genelde şu anlama geliyor; hangi sanatçı kimin işine geliyorsa ona göre destek alacak...

Buna göre sanatçıların medya sayesinde nasıl hızla var olup yok olduğunu çok daha fazla örneğiyle görmemiz mümkün olacak...

Dünyanın en güzel resmini yapsan ne yazar? Sergileyebiliyor musun? Haberini yapıyorlar mı? Geç bunları... Ne kimse sana destek olur ne adın geçer bir satır... (Çünkü aynen tv ve müzik dünyasında olduğu gibi "Sen parayı verip bizim grubumuza destek olan adam/şirket için şöyle şöyle diyormuşsun, seni istemiyorlar." diyecekler...)

Artık devir, toplu halde sanat eseri sergileme devri, bir sürü sanatçı toplanacak bir sürü eser sergilenecek, bunu da birileri yönetip bu olur bu olmaz diye kabul ya da red edecek...

Eh bu koskoca organizasyon (bu yıl maliyet 3.2 Milyon Euro’ymuş) babanın hayrına yapılacak değil ya. Adam parayı bastıracak kim kendi gibi düşünüyorsa zamanla organizasyonun da ona göre bir oto kontrolle sanatçı seçimi yapmasını sağlayacak...

Her şey para oldu, her şey pazarlara düştü...

Koş vatandaş koş, sanat eserine geeeel... Seçmece bunlar, Seç “bien-al”...