05 Eylül 2007

Niye yazıyorum ki?

Ne yapıyorum? Ne için yapıyorum? Niye buraya yazmaya devam ediyorum?

Bilmiyorum...

Amacım ne? Buraya yazmamın bir okul gazetesinin duvarı kaplayan, toplu iğneyle tutturulmuş yazılarına bir yazı daha eklemekten farkı ne?

Okuyup, seyrettiğim ya da düşünüp bulduğum, üzerinde fikir yürüttüğüm konuları niye buraya aktarıp duruyorum?

İnsanlara “Onu öyle yapma, böyle yap. Doğrusu böyle olmalı.” demeyi hiç bir zaman düşünmedim. Kendimce kendimi bir şey sanıp insanlara fikir vermeye mi çalışıyorum?

Hangi uzmanlık alanında hangi bilgiye sahibim de hangi önerilerde bulunacağım?

İnsanlar zaten okumuyor, okusa da kendi bildiğinden şaşmıyor. Öyleyse ben niye çabalıyorum? Bütün bunlar boşa kürek çekmek değil mi?

Yoksa, sadece ben de interneti kullanabiliyorum, sadece okumakla bakmakla kalmıyorum, bir şeyler öğrendiğim yerler nasıl bana bir şeyler kazandırdıysa ben de insanlara bir şeyler kazandırayım, öğrendiklerimi paylaşayım deme felsefesine takılıp kaldım da haberim mi yok...

Burayı takip edenler, yazdıklarımı okuyup fikirlerimi paylaşanlar ne elde ediyor? Kime ne katkım var?

Ekonomi mi düzelecek? Trafik sıkışıklığı mı azalacak? Fakirliğe çözüm mü olacak? İnsanlar kültürel ürünlere yönelip daha hassas ve karşısındakini de düşünen bireylere mi dönüşecek? Kime ne faydası olacak?

Bu paylaşıma önce kendim gibi belli bir anlayışa sahip arkadaşlarıma, internette bulduğum ilginç resimleri maille göndererek başladım. Sonra sadece arkadaş grubum içinde kalacak olan bu paylaşımları herkese ulaştırmak için bu resimleri koyduğum bir site açtım.

Fakat bir süre sonra, sadece beğendiğim için topladığım resimleri bir siteye koymak yeterli gelmedi. Sağda solda yorum bıraktığım sitelere yazdıklarımı bir araya getirmenin iyi bir fikir olduğunu düşündüm. Bunlara kendi görüşlerimi eklediğim konuları da dahil edince bu blog türü site ortaya çıktı. Bir ara seyrettiğim filmleri de buraya yazıyordum ama zamanı gelince onu da başka yere aldım...

Amacım, düşündüklerimi paylaşabileceklere aklıma gelenleri aktarmaktı... Kimi zaman oturup aklıma geldiği gibi yazdım, kimi zaman gece yarısı aklıma gelen bir şeyi yataktan kalkıp not aldım ve araştırıp ondan sonra buraya aktardım. Yaklaşık iki –üç senedir bu şekilde yazıyorum.

Hayatımın bir bölümü öyküler yazmakla geçiyor ama son iki üç yıldır öykü yazmayı bıraktım. Bunun niye böyle olduğunu ve yazdıklarımı kitap haline getirmek için niye ısrarcı davranmadığımı da başka bir yerde yazdım.

Sonra bu değişimle birlikte kendime bir yalan uydurdum: Öykü yazmayı bırakınca yazma alışkanlığımı fiziki eylem olarak kaybetmemek için "Kareli defter"e yazıyordum. Ama burası okuduğum, seyrettiğim, gördüğüm şeyleri zamanla farklı bir gözle incelememi de sağladı ve kendi başına içeriğiyle başka bir alanda gelişmesine devam etti.

Artık niye yazdığımı gerçekten bilmiyorum. Konuşacak, bunları paylaşabilecek kimse yok bari akan düşüncelerim ziyan olmasın diye kendi kendini beğenmişlik olabilir mi bu?

Kime ne faydası olacak bilmiyorum. Hep yazmaktan vazgeçmek üzereyken aklıma bir şey geliyor ya da bir şey dikkatimi çekiyor ve yine yazıyorum. Hem de uyumaya bile vaktim olmayacak kadar evdeki hayatım çoluk çocukla doluyken, gündüzleri nefes alamayacak kadar haftalık bir derginin koşturmacası içinde kendimi kaybetmişken, hayattan hiçbir beklentim kalmadığı, hiçbir hırsım olmadığı için kendimi bile zor ayakta tutarken yazmaya devam ediyorum.

Hatta daha kısa isimli sadece bana ait geniş bir site yapıp tüm bloglarımı bir araya toplayacağım yeni bir yer açmayı bile düşünüyorum. Vaktim olsa ilk yapacağım şey bu olacak...

Kendime ait suni bir düşünce evreni kurup gerçek hayatta değiştiremeyeceğim gerçek günlük olayların gelişimini dışlamaya ne kadar devam edebileceğim bilmiyorum ama yazıyorum işte... Siz de beni burda boş bırakmayın ara sıra da siz yazın, gerçeğin dışında ama daha mantıklı daha güzel daha geniş alan yaratalım...

Neyse işte...

Kimseye hiçbir faydası olmayacak bu yazıyla biraz içimi döktüm...

Buraya bir şeyler yazmanın boş bir odada kendi kendine konuşmaktan bir farkı yok ama yazmaya devam ediyorum...