06 Kasım 2007

bedava zil sesi projesi...

Gençken, öğrenilmiş sosyal bir hastalık olan marka düşkünlüğü bizim zamanımızda bu kadar yaygın değildi ama o zamana göre de bazı uygulamalara kendini kaptıranlar vardı.
(Ki itiraf etmek gerekirse çocuk sayılabilecek yaşlarda bu beni de etkilemiştir.)

Eskiden naylon poşetlerin üzerinde yazan markaları bile hava atmak için kullananlar vardı.
Lüks bir yerden alışveriş yapınca onun poşeti atılmaz okula, dershaneye giderken içine koyulacak başka şeyler bu poşetle (eskiyene kadar) taşınırdı.

Bunlar eskide kaldı, artık kim taşıdığı poşetle başka birinin reklamını yapıp hava atmaya çalışır ki diye düşündüğüm bir anda, işyerinde bir arkadaşın cep telefonu, bağlı olduğu operatörün herkesin bildiği reklam müziğiyle çalmaya başladı... (demek ki hâlâ böyle insan modelleri var ama kullandıkları yöntemler değişmiş:))

“Ya! Bu, o markanın tanıtımı için kullanılan reklam müziği, sen niye bunu telefonuna zil sesi yaparsın ki?” diye düşünmeyelim. Çünkü adam bunu “Bak ben daha pahalı olan sisteme üyeyim. Öyle üç kuruş ucuz diye başka yerlere geçmem.” havasını yapmak amacıyla ya da başka bir markanın başka bir ürününe sahip olduğunu göstermek için kullanıyor. Yani kısacası markanın yarattığı tanınırlığı ve bilinirliği, markanın gücünü kendini öne çıkarmak için kullanıyor...

Peki o zaman biz de bu seferlik kötünün yanında :) yer alalım ve marka tanınırlığını arttırmak isteyen reklam verenlere bir proje sunalım, uygulanır uygulanmaz ona karışmam.

Ama ileride bunu yapanlar mutlaka olacak, ona eminim.

Proje şu;

Günümüzde artık cep telefonunda havadan, (doğrudan şebekeye bağlanmadan) iletişim kurmaya yarayan Bluetooth özelliği olmayan yok gibi.

Büyük küçük firmalar kendi reklam müziklerini müşteri kendisine geldiğinde ya da yakınından geçerken (Bluetooth aracılığıyla) ücretsiz dağıtsa, bu reklam için güzel bir yöntem olmaz mı?

Mesela benzinciye girdin, cep telefonuna “Shell” reklam müziğini cep telefonunuza yüklemek ister misiniz? diye bir mesaj geliyor. İster kabul et ister etme... Belki kabul edenler içinden bunu beğenip kullananlar da olur ve tanıtımına yardımcı olur.

Reklam müziklerini zil sesi yapmak isteyen olur mu demeyin oluyor... Ayrıca binlerce marka, binlerce reklam müziği demek ve bu da yine binlerce bedava zil sesi demek, tüketicilerin içinden de böyle bir hizmeti isteyenler çıkacaktır.

(Beyoğlu’nda yürürken, Şampiyon Kokoreç’e girince, Saray Muhallebicisi’nde servis beklerken vs... “Değil gelen zil seslerini, bu işle ilgili bir tek mesaj bile almak istemiyorum!” derseniz, kapatırsınız açık olan Bluetooth özelliğini olur biter...)