20 Aralık 2007

benzin göstergesi...

Pek önemli bir şey değil ama benim ilgimi çekti ve önemsiz de olsa yeni öğrendiğim bu küçük ayrıntıyı buraya almaya karar verdim.

Bugüne kadar bir sürü araba kullandım, bir sürü araba dergisi okudum ve bir sürü de araba muhabbeti yaptım ama bunu hiç duymamıştım...

Arabalarda sürücünün önünde bir sürü gösterge olur bilirsiniz; hız, far, sinyal, devir saati, hararet göstergesi vs gibi şeylerin durumunu sürücüye bildirir...

Bunlardan biri olan benzin göstergesine baktığımız zaman hep ibreye ya da en sonunda depoda benzin bitmek üzereyken uyarıda bulunan ışığa dikkat ederiz... Ama orada, göstergenin üzerinde bir yerde; bu göstergenin “benzin göstergesi” olduğunu belirten minik bir benzin pompası resmiyle pek de ilgilenmeyiz.

Benzin göstergesinin üzerindeki o benzin pompası resmine daha dikkatli bakın. Pompanın üzerinde benzin koymaya yarayan hortumu ve ucundaki tabancayı da (öyle deniyor) göreceksiniz. Eğer bu hortum ve tabanca, pompanın sağında çizilmişse arabanın benzin deposunun kapağı sağda, solda çizilmişse de solda olurmuş.

Tabii ki insan, arabasının benzin deposu ne taraftan açılıyor bilmez mi, bilir, pek işe yaramayan bir bilgi ama bu böyle düzenlenmiş standart bir uygulamaymış.

Sanırım yabancı ülkelerde araç kiralama oranı bizim ülkemizden çok çok daha fazla ve böyle bir bilgi de ancak araba kiralayınca yani yabancı bir aracı kullanırken ilk kez benzin alındığında lazım olur.

Dediğim gibi çok önemli değil ama ilginç bir ayrıntı...