19 Aralık 2007

Kılıçbalığı efsanesi...

Köşe yazılarını hiç okumayacağım ve okumadığım, gazeteciliğiyle değil de “ismi ölümle anılan hastalığı”ndan kurtulmasıyla gündemde yer edinen, buna da eyvallah diyerek hayatına devam eden biri...

Mutfakta sigara içerken gözüme ilişti bir iki paragrafını okudum, tahmin ettiğim tarzda yazıları vardı ama arada bir şey dikkatimi çekti: Küçük bir efsane. Ben inanmadım ama yine de garip bir şey. Aktarayım istedim...

Ben balığa çıksam da hiç Kılıçbalığı avlamak istemem çünkü Kılıçbalığı avlayıp da o hayvanın kanına girmek istemem türünde bir önsözden sonra yazar devam ediyor:

“.....
Balıkçıların anlattığına göre; Kılıçbalığı avında, balığı avlayıp da kendine doğru çekerken çok dikkatli olmalısın. Senin onu tekneye çekmeye çalıştığın son anda, yüzerken kazandığı hızla sudan fırlayarak üzerine doğru son bir saldırı yapmak ister.

Bu onun son hamlesidir. Sana saldırıp yaralayamazsa ya da bir şekilde yaralı olarak kendini kurtarmayı başarırsa bu yine de onun için ölüm demektir. Çünkü bütün hızıyla bu sefer suyun dibine doğru dalmaya başlar ve kendini deniz tabanına saplayıp intihar eder...
.....”

Bu balıkçı efsanesi doğru mudur ve gururu yüzünden intihar edebilecek bir hayvan var mıdır bilemiyorum ama yine de insana farklı şeyler hissettiren bir söylence olduğu kesin...