22 Aralık 2007

siz çok yaşayın e mi çocuklar :)

Bayramda bayrama yakışır bir şeyler yazmak lazım, güzel, eğlenceli...

Bir önceki gönderide dayanamadım üzüntümü aktardım, yeryüzünde nefes alan her insan gibi benim de düşündüklerimi söylemeye hakkım var diye tepkimi gösterdim ama yine de sizler ve bizler sayesinde güzel şeyler anlatılacak, güzel insanlar güzel şeylerden de bahsedecek.

Bahsedecek ki insanlar güzel şeylerin de var olduğunu savaşların kötülüğün gereksizliğini, barış içinde huzurlu bir dünyanın ne kadar güzel olduğunu anlayabilsinler...

Bir önceki gönderide çocuklardan bahsetmişken ve şimdi de bayram nedeniyle güzel bir şeyler yazmam gerekiyorken yine çocuklarla ilgili bir şeyler olsun istedim.

Bir aralar kızımın elinde gördüğüm okuduğu bir kitap aklıma geldi hemen gidip şöyle bir üstten taradım ve ilk bakışta dikkat çeken bölümleri buraya aktarmaya karar verdim...

Galatasaray İlköğretim Okulu Yayınları’ndan bir kitap, adı: “Bu sözler size; çocuk gözüyle”, yayınlanması için hazırlayan ise Sayın Gülnur Görgün.

Sayın Görgün, kitabın ön sözünde “Büyüklere ne söylemek istersiniz? dedik. Ve onlar aldılar kalemi ellerine. Yazılarının tümünün sınıf ortamında yazılması sağlandı. Oldukları gibi, doğal, saf çocuk gözüyle...” diye açıklamış.

Ben de sizi “Bu sözler size; çocuk gözüyle” kitabından seçtiklerimle baş başa bırakıyorum, umarım bayramınıza biraz da olsa neşe katar küçük yumurcaklar. (beni güldürmeyi becerdiler bile:) )

(Her birini ayrı bir çocuk yazmış. Noktasına virgülüne dokunmadan, aynen aktarıyorum.)

İşte çocukların büyüklere söylemek istedikleri:

* Annem bana arada sırada kızıyor.
Ama olsun, o da bir vatandaşlık görevi!

* Ailemden kum torbası ve 8 kg’lık halter istiyorum.

* Ülkemiz artık AB’ye girecek. Öğrencilere daha duyarlı olunuz. Gerekirse psikolojik tedaviye gidiniz. (Türkiye’deki öğretmenlere)

* Kantinde para üstü yerine sakız verilmesine tamamen karşıyım.

* Alo politikacılar, birbirinize saldırmayın tamam mı?

* Ben Zeynep; El-Kaide ile Usame Bin Ladin; lütfen bir daha bizim ülkemize terör göndermeyin. Çünkü binlerce insan zarar görüyor. Bu arada Bush sana sinir oluyorum. Bilmiş ol! Saddam bize bit bulaştırayım deme...

* Bush bir savaş daha çıkarırsan seni döverim.

* Başbakan olsaydım itfaiyenin numarasını 123 yapardım.

* Tayip çocuk dilinden anlıyorsan 3-B sınıfını sustur.

* Tayyiiip! Ülkemizde ne terörler esiyor, biliyor musun?

* Recep Tayyip Erdoğan’a sesleniyorum! Bu milletin hali ne olacak? Kendi kafana göre hiçbir şey yapamazsın. Bu millete ve Cumhurbaşkanı’na da sormalısın. Hemen havalanma öğle. Biraz dur, bekle ondan sonra yap ne yapacaksan. Ek taşıt vergilerini neden yaptın? Belki bazıları istemiyor. Bunları sen bilebiliyor musun? Tabii ki de hayır. O ek taşıt vergilerini yapmadan bazı şeylere indirim yapsaydın bari. Şimdilik sana söylediklerim bu kadar. Bir daha görüşmek üzere... ÇAV!

* Sporcular niye matematik yapmazlar da spor yaparlar.

* Ben sporcu olsaydım terledikten sonra koşmazdım.

* Toplumdaki futbolcularımız ne kadar şımarık ve terbiyesiz. Bu kadar para kazanıyorlar diye sabahlara kadar içkileri içmenin, eğlenmenin... Tamam eğlenin ama bir yere kadar. Yazık değil mi o kadar parayı kıza yatırıyorsunuz. Biraz da bağış yapın. Atatürk bize böyle mi öğretti? Atalarımızın da söylediği gibi sağlam kafa sağlam vücutta bulunur. Bizim sporcularımızda ise sağlam vücut, akılsız kafa diye nitelendiriyorum. Tabii iyi sporcularımız da var onları da taktir ediyorum.

* Apartman yöneticisi ben, yardımcısı kardeşim olsun istiyorum.

* Günümüzde dilencilerin bile cep telefonu var. Ama hak edenlere verilmiyor.

* Şu Opel’i üretenler bir de içine televizyon, tuvalet ve buzdolabı koysalar daha iyi olur.

* Niye gazete var, bizim bilgisiz olduğumuzu mu zannediyorlar?

* Yazım okunaklı olmadığı için özür dilerim! Bana getirin ben okurum!

* İ.E.T.T: Çok kazı işleri yapmanız bence yanlış.

* Işık hızında koşmak isterim, ayrıca birde kanadım olsa harika olurdu.

* Cep telefonun çocuklara yararlı olarak bilinmesini istiyorum.

* Belediyelerin düğün salonlarının bedava olmasını isterdim.