15 Ocak 2008

cep telefonlarında olmayan özellik

Cep telefonumuzda bir sürü isim ve numara kayıtlı. Bazen kim kimdir, necidir ve neden telefonuma kaydetmişim unutuyorum. Sonra bir bakıyorum ki bir ara öylesine aciliyetten dolayı (mesela arabaya kasko yapmak için lazım olmuş) birini kaydetmişim, o da öylece kalmış... Acaba o numarayla en son ne zaman konuşmuşum ya da numarayı telefona ne zaman kaydetmişim, bilip hatırlamam mümkün değil...

Durum böyle bir şeyi gerektirince haliyle benim de aklıma cep telefonuyla ilgili şöyle bir şey geldi;

Telefon rehberine kayıtlı isim hakkında ayrıntıları görebileceğimiz bir bölüm hemen hemen her telefonda var. Yani o kişi hakkında not alabileceğimiz bir alan, adres bölümü, o kişiye ait resim ya da zil sesi atayabilme özellikleri bile var.

Ama hâlâ hiçbir cep telefonu; o numara ya da kişiyle bugüne kadar kaç kez görüşmüşüz, tarihleri nedir, konuşma uzunlukları, kim kimi kaç kez aramış (ben onu, o beni) ve o isim rehbere hangi tarihte kaydedilmiş gibi özellikleri göstermiyor...

Bence bu olması gereken bir özellik ve büyük firmalardan bu özelliklerin de ekleneceği yeni modellerin yapılmasını bekliyorum.

Fikir benden uygulama onlardan... (Bize de bir tane hediye ederler artık:) )