30 Ocak 2008

Eti! Eti! Eti!

Binlerce reklam, ilan, afiş vs.nin arasında pek dikkati çekmeyen bir ayrıntı hoşuma gitti. Reklamın kendisi televizyonda dönüyor ama bu minik ayrıntı esas basılı ilanlarda daha fazla belli oluyor.

Eti bisküvi çok büyük bir marka ve bugüne kadar binlerce de reklam yapmıştır, çocukluğumdan aklımda kalan o güzel reklam şarkısı da bunlardan biridir.

(Bir bilmecem var çocuklar...
Haydi sor, sor, sor...
Çayda kahvaltıda yenir...
Acaba nedir, nedir?
Bisküvi denince akla...
Tamam şimdi buldum...
...hemen onun adı gelir.
Eti! Eti! Eti!).

Yıllar sonra bu reklam müziğini hatırlatan bir şey yapmışlar ama gerçekten cesaret isteyen bir iş... Eti, ilanlarında internet adresi olarak www.etietieti.com’u vermiş. Ben bunun çok zekice bir şey olduğunu düşünüyorum.

Belki, önemsiz ve çok küçük bir şeymiş gibi gelebilir ama inanın bir firmanın reklamında söylenecek söz ve diğer ayrıntılar çok önemlidir ve bunları kullanırken klasik çizginin dışına çıkmamaya çalışılır. Aklına geleni hemen öyle uygulamak kolay bir şey değildir...

Cesur bir uygulamayla Eti’nin “çok uzun yıllardan beri var olan bir firma” olduğunu (bu konuda hiç bir şey söylemediği halde) tekrar bize hatırlatan, böyle bir kararı alıp uygulayan her kimse kendisini tebrik ediyorum...

Şimdi de sırada billur tuz var, kendilerinden www.akarakarakar.com adresini almalarını bekliyorum :)