22 Ocak 2008

turistik eşya fikri (olur mu olur)

Turistik İstanbul Şapkası fikrim için şimdi hep birlikte düşünüyoruz... [tasarıma vaktim yok, ben fikri veriyorum siz yapın:)]

Fötr şapkanın alt kısmında tutulan yer vardır ya [Demirel’in şapkasını düşünün:)] o kısmı düzgün bir daire olarak kartondan yapıp, [işyerinde “Ne taktın lan kaffaya:)” diyenlere aldırmadan] kafamıza geçiriyoruz...

İkinci adımda; enden kafamız kaç santim geliyorsa o ölçüden biraz daha geniş, kartondan bir Boğaziçi köprüsü maketi [dört çubuk ve ortada bunları birbirine bağlayan (ortasından aşağıya doğru eğimli) bir bağlantı] yapıyoruz... Tabii bu resimli, ölçülü biçili, kalın kartona baskı, renkli çıkış falan olursa güzel olur, uyduruk bir şeyden bahsetmiyorum.

Bu köprüyü ayaklarından şapkanın iki yanına [kulakların yanlarına gelen kısma] kartonu delip geçiriyoruz. İşte başımızın üzerinde bir Boğazici köprüsü maketi ile oluşturduğumuz turistik İstanbul şapkası (şapkanın kenarına da şöyle afilli bir yazıyla İstanbul yazarsak mis, mis...) Haydi bakalım yapalım ve Sultanahmet Meydanı'nda turistlere dağıtalım...

(Yahu fikir fikri kovalayınca insanın aklına neler geliyor...) Şimdi bu şapkayı gözünüzün önüne getirin ve miniciğini plastikten yaptığımızı düşünelim, at bunu minyatür rakı şişesinin içine, orda açılsın bu. Hafiften de o şapka görünüşünü can simidi formuna doğru evriltelim (ki şişenin içinde rahatlıkla yüzsün)...

Yaaa ne güzel oldu valla... Ne o öyle her gelen Londra’nın eski kırmızı telefon kulubesinin anahtarlığını ya da Paris’in Eyfel Kulesi maketini getirip duruyor pek matah bir şeymiş gibi. Al sana turistik eşya, al sana sembol işte kardeşim...

Bugünlük bu kadar yeter. Hızımı alamayıp Ürgüp Peri Bacaları için de proje yaratmaktan korkuyorum:) o yüzden burada keseyim artık...