17 Ocak 2008

Özürlü İETT, lütfen özürlülerden özür dile

Çalıştığım şirketin personel servisleri, sağolsunlar bütün İstanbul’u dolaştırdıktan sonra evime bırakıyorlar. Bu da İstanbul trafiğinde iki saati aşan bir süre anlamına geliyor.

Ben de servisi falan boşverip, uzun bir süredir İETT’nin uyguladığı “Ekspres Otobüs” hizmetini deneyeyim dedim. Birçok durağa uğramadan olabildiğince hızlı bir şekilde gitmeye çalışan Ekspres otobüs beni servisten bir saat önce evime götürmeyi başarıyor...

Bu şekilde oldukça işime yarıyor, ekspres otobüs olduğu için çift bilet alıyorlar ama olsun, hakkediyorlar...

Yalnız beni çok üzen bir şey var ve bunu bir türlü kabul edemiyorum. Şimdi, bu otobüslere çift biletle biniliyor ve mavi kart, öğrenci pasosu, basın kartı vs gibi indirim ya da ücretsiz ulaşım sağlayan kartlar ise kullanılamıyor.

Buraya kadar normal...

Ekspres otobüslerde indirim kartlarının geçersiz sayılıp kullanılamamasını normal ve anlaşılır buluyorum. Çünkü normal dışı bir hizmet veriliyor ve bir şekilde o otobüsün bir seferde kazanması gereken parayı da çıkarması lazım. Amaaa...

Özürlülere de aynı mumameleyi yapan İETT’yi haklı bulmamakla birlikte çok ayıplıyorum... Böyle bir şeyi nasıl yaparlar anlayamıyorum. Özürlü insanlarımıza devletin kurumları minik de olsa iltimas geçmeyecekse (ki özürlülere hizmet adına üzerine düşen çoğu mecburi şeyi yapamamış bir toplumuz) bu insanlar için minicik de olsa güzel bir şey yapmayacaksa kim yapacak?

İETT yetkililerinden özellikle rica ediyorum. Eski otobüslere, yetersiz sefer sayısına, müşteri hizmetlerinin eksikliğine, kalabalık yolculuğa... Her şeye razıyım. Ama özürlülere “Ekspres” otobüsler dahil tüm ulaşım ücretsiz olsun...

Ben konuya dikkatinizi çektim gerisi size kalmış...

Böyle bir şeye karar vermek ya da düşünmek için ille de kendinizin veya ailenizden birinin özürlü olması gerekmiyor, insanlık bunu icabettiriyor. Vicdanım elvermiyor, lütfen siz de bir şeyler yapın...