07 Şubat 2008

yeni kopya yöntemi :)

Öğrenciyken kopya çekmeyen yok gibidir.

Hemen hemen her öğrencinin ısınamadığı ve doğal olarak da hoşlanmadığı bir iki ders vardır... (İnsan da sevmediği şeye karşı daha da bir ilgisiz oluyor, böyle olunca da öğrenmesi de daha zor oluyor tabii ki...) Eh durum böyle olunca da sınıfta kalmamak için son çare olarak o dersin yazılılarında kopya çekilir...

Neyse, ben kopya çekmeyi haklı göstermekten çok nedenlerini anlatmaya çalışıyordum ama bunları geçip esas konuya geleyim...

Hepimizin bildiği gibi öğrenciler ele, avuca, (özellikle kızlar bacaklarına), sıraya vs. bir sürü yere ezberlenmesi zor şeyleri yazıp kopya çekerler. (Genelden bahsediyorum, hemen ben çekmem diye yorum yazmayın, siz çekmeyebilirsiniz ama çekenler var, ben onlardan bahsediyorum.)

Bir de uyanıklar vardır; mesela yazılıya gireceği kağıda olduğu gibi kopyayı yazıp sonra siler, görünebilir izlere bakıp cevapları yazar ya da iki kurşun kalemi aça aça minicik yapar, ince ve uzun kestiği kağıdın uçlarına bu kalemleri yapıştırır (bantlar) ve kağıdı (ferman gibi) bu kalemlere sarar, üzerine de bir paket lastiği sarar... Böylece elinin içinde çevireceği rulo şeklinde minik bir akan yazı kopyası olur... (bir tuvalet kağıdının ucunu başka bir boş ruloya yapıştırdığınızı düşünün ve bu ruloları yanyana tutmak için üzerinden lastik attığınızı gözünüzün önüne getirin. işte bu onun kağıt kalemle yapılmış mikro örneği.)

Bunları da geçelim...

Daha bir sürü şey yapılmıştır hemen hemen hepsini de biliriz ama az sonra anlatacağım yöntemi ilk kez gördüm ve çok başarılı buldum...

Önce kopyaya yazacağınız şeyleri bilgisayarda en küçük puntolarla bir belgeye yazıyorsunuz. Sonra bu yazıdan çıkış alıyorsunuz. Şimdi elinizde kağıt, kağıdın üzerinde de 10 santim eninde iki santim yüksekliğinde çok küçük harflerle yazılmış bir kopya olduğunu düşünün (hani aynen ilaç kutularından çıkan reçeteler gibi ve hatta okuyabiliyorsanız daha da küçük bir yazı).

Malzememiz hazırsa çalışmaya başlayabiliriz.

Çıkış aldığınız yazının üzerine kaliteli bir şeffaf yapışkan banttan (seloteyp, parabantı) kopardığımız parçayı yapıştırıyoruz.

Kağıdı fayansın üzerine koyup iyiiice ıslatıyoruz ve bantları (kağıt iyice kendini saldığı zaman) çekip alıyoruz.

İşte, yazılar artık bantın içinde duruyor ve tamamen şeffaf bir görünüm sergilemeye devam ediyor. (şöyle bir havaya kaldırıp iyice okunup okunmadığına bakıp kontrol etmek lazım tabii ki)

Geldik son aşamaya... Küçük pet şişelerde satılan sulardan bir tane alıp üzerindeki yazıların altına bu bantı iz bırakmayacak şekilde güzelce yapıştırıyoruz.

Ve hiç kimse de sınava girerken elinizdeki su şişesinin içindekiler vs. bölümünün arasında yapışık olan kopyaları farkedemiyor...

Tabii ki ben bunu size yol yordam öğreteyim, kopya çekin, haksız yere başkalarının önüne geçin diye yazmıyorum. Geçenlerde görünce ilgimi çekti, çocuklar artık neler yapıyor, nelerle uğraşıyorlar siz de bilin diye yazayım dedim...