24 Mart 2008

müziği durduran kulaklık...

Teknoloji üretimi yapan firmaların AR-GE (araştırma, geliştirme) birimleri gibi, bir cihazı kullanırken eksik olduğunu ya da fazladan şu da olsaydı diye düşündüğüm şeyleri farkedip yazmayı seviyorum.

İşte onlardan biri:

İş yerinde bilgisayarın başındayım, bilgisayarda bir müzik programı açık ve kulaklık takılı, müzik dinliyorum. Program geri planda çalıyor önde de çalıştığım programlar açık. Ara sıra telefona cevap vermek zorunda kalıyorum ya da biri gelip bir şey söylüyor. Her seferinde kulaklığı çıkarıp işim bittikten sonra kaldığım yerden tekrar çalışmaya başlıyorum, müzik dinlemek için de tekrar kulaklığı takıyorum ama doğal olarak müzik yerinde durmuyor :)

Program çalıştıkça şarkı ilerliyor, kulaklığı taktığımda ya o şarkıyı geçmek zorunda kalıyorum ya da tekrar başa alıyorum. Böyle olmaması için kulaklığı çıkarıp programa ulaşıp durdurmak sonra tekrar zamanı gelince açmak lazım vs...

Şimdi şöyle bir şey olsa:

Ben kulaklığı kafamdam çıkartıp masaüstüne bıraktığımda müzik çalan program otomatik olarak dursa. İşim bitip tekrar taktığımda müzik kaldığı yerden devam etse...

Peki bu mümkün olabilir mi?

Olur!

Büyük kulaklıkların içinde yerçekimine göre hareket eden minicik bir bilye, elektronik bir devreyi harekete geçirip açılıp kapanma sistemini devreye sokup çıkarsa.

Kulaklığa bağlı olan bilgisayardaki programın “pause” beklet tuşuna basılınca bilgisayara verilen komut neyse aynı komutu kulaklıktaki bu devre gönderirse bu iş olur. (yatarak dinleyeceğiniz zaman bu sistemin işleme yönü değiştirilebilir ya da devre dışı bırakılabilir)

Kulak içine yerleştirilen küçük kulaklıklarda da iki kulaklık manyetik etkiyle birbirine yaklaştırılıp yapıştırılırsa (kulaklıkların içine aynı sistemi harekete geçirecek elektronik donanım koyulur ve bu sistemi devreye sokan iki mıknatısın kulaklıkların içine koyulmasıyla mikro elektronik bir anahtar yapılırsa) olur...

Eminim; evde her hangi bir aletten müzik dinleyenden tutun da, bilgisayarda çalışanlara kadar herkesin ihtiyacı olan “innovatif” bir çözüm olur. Fikir benden, uygulaması şirketlerden.

Çok gereksiz bir şey olduğunu düşünmeyin, çalışırken isteyerek ya da istemeyerek kulaklık kullananlara “Oh!” dedirtecek bir ayrıntı olduğunu düşünüyorum.

(Merak edip mail atanlara not: Son zamanlarda işten güçten fırsat bulup çok sık yazamıyorum ama her zaman olduğu gibi bir kenara notlarımı alıyorum, fırsat buldukça buraya aktarmaya devam edeceğim...)