09 Nisan 2008

ayem livinin törki meeen :)

Otobüsle işe geliyorum, ayakta camdan dışarı bakıyorum. Karşımda bir bina, binanın üzerinde bir tabela: Avicenna Tıp Merkezi...

O! Lâ lâ... diyorum. :)

Yani sabahın köründe “Millet yabancı marka meraklısı, polikliniğimize İngilizce bir isim koyalım ama özümüzü de kaybetmeyelim...” mantığınızı düşündürttünüz ya bana, helal olsun size...

Bin yıllık İbn-i Sina’yı yabancıların tanıdığı şekilde “Avicenna” diye yazınca kurumunuz pek bir havalı olmuş... Fakat Tıp Merkezi olayı çok banal kalıyor, en kısa sürede onu da “Hospital” olarak değiştirin de tam olsun.

Böyle bir hastaneye gidince acaba doktor bize İngilizce mi konuşacak çok merak ediyorum...

Tüm batıda, kitapları 500 yıl boyunca ders olarak okutulan İbn-i Sina’ya Türkiye’de Avicenna demek de ne oluyor?

Bu özentiliği bırakalım artık, sabah sabah sinir yaptı. Hospital’inize gelirim uğraşırsınız sonra benle bak söylemedi demeyin :)