28 Mayıs 2008

en sonunda tasarımı "uçurdum"

Devir tasarım ve ambalaj (reklamcıların deyimiyle cilalı imaj) devri...

Bunu göz önünde bulundurarak çalışmalarınızı düzenlerseniz, var olandan yeni bir şeyler elde edip fikir olarak ortaya koyup düşündüklerinizi hayata geçirip zengin olmanız işten değil.

Benim için böyle bir şey söz konusu olmadığından her zaman ki gibi ben yine düşünüp bulduklarımı sizinle paylaşacağım. Siz ister uygulayın, ister projelendirip kapı kapı gezin ya da sadece fikir edinmek için okuyup geçin... (benden habersiz yaparsanız kemiklerinizi kırarım haberiniz olsun :) )

Neyse uzatmayalım.

Bisküviydi, çikolataydı, sakızdı, gofretti vs. derken binlerce ürün çeşidi her yanı sardı. Hatta öyle ki bazen yeni bir şey çıkıyor, sonra fazla tutulmayınca ortadan kaybolup gidiyor da haberimiz bile olmuyor.

Bu yüzden olmadık pazarlama yöntemleri, akla hayale gelmeyecek ürün tasarımları ve hatta bazen abartıp ürün hakkında yalan yanlış bilgi vermek bile neredeyse günümüzün yeni tüketim malzemelerini tanıtmak ya da ilgi çekmek için vazgeçilmez oldu.

Durum böyle olunca insan etkilenmeden yapamıyor ve bu tür ürünler için de kafasını çalıştırıp yeni şeyler düşünüyor. (Tabii ki biz yalan yanlış bilgi verip milleti kandıracak değiliz o apayrı bir uzmanlık gerektiriyor.)

Şu anda hangi bakkala girseniz mutlaka bir cips, tombi vs. gibi paketlenmiş şeylere rastlıyorsunuz. Fakat bunlar öylesine iç içe geçmiş ki ne nedir belli değil. Çocuklar da genellikle raflarda önlerine ne gelirse onları alıyorlar.

Şimdi buna göre; bunların arasından sıyrılıp çocukların gönlünü kazanmak için (paketin içindeki ürün değişik olmasa da paket için) değişik bir şeyler yapabilir miyiz? diye düşündüm ve aklıma şöyle bir şey geldi;

1- Standart tombi paketinin içindeki fıstıklı tırtılımsı çerezi yarı yarıya azaltıyoruz ve tombileri normal, hava geçirmeyen şeffaf bir naylonla paketliyoruz.

2- Tombi’nin kendi standart paketini alıp yeniden daha büyük olarak (yaklaşık bir katı büyüklükte) üretiyoruz.

3- Bu yeni büyük paketin içine, ilk başta (ağırlıktan kaybetsin diye) yarı yarıya azalttığımız tombileri koyduğumuz yeni naylon paketi koyuyoruz. (yani iç içe çift poşet olmuş oluyor) ve poşetin içine minik bir oyuncak koyup iple bu oyuncağı bağlıyoruz. İpin ucunu poşetin dışında bırakıyoruz. (ya da ipiyle birlikte oyuncağı paketin dışına yapıştırabiliriz)

4- Bundan sonra büyük tombi paketine, uçan balonlara koyulan türde bir gaz koyarak bu paketin, uçan balon gibi havada durmasını sağlıyoruz. Üçüncü maddedinin sonunda anlattığım oyuncağı (ya da çıkartma vs.) koyup iple bağladığımız paketi; özel, tek ayaklı daire şeklindeki masamsı standa bağlıyoruz. (aslında tombi paketi şeklinde uçan balon yapıp içine de tombileri koyuyoruz ama yiyeceklere gaz değmesin diye de onları da ayrıca paketlemek lazım diye özetleyebiliriz. Umarım anlatabilmişimdir.)

5- 50 tane uçan tombi paketi masa benzeri delikli bir standa bağlı bakkalın ya da marketin ortasında (kapı önü de olur) havada duruyor. Çocuk alıp elinde uçura uçura eve gidiyor. Ne zaman paketi açarsa o zaman tombiyi yiyebilir. Bence fikir güzel. Diğer teknik yanları için küçük değişiklikler yapılması gerekebilir ama onları da artık imalat aşamasında ayarlarlar (uçan daire şeklinde mi yaparlar, paketi büyütmek mi gerekir vs.) ben fikri verdim uygulaması da meraklısına kalmış...

Not: Peynir ekmek gibi satar :)