16 Mayıs 2008

evde güneş doğdurma!!!

Gece insanı olduğum için sabahları çok ama çok zor kalkıyorum. Saatler telefonlar vs car car ardı ardına bağırıp duruyor. Geceden perdeler kapalı içeri ışık girmiyor. Hele bir de hava biraz yağmurlu ve kapalıysa beni uyandırmak için iki kişi gerekiyor.

Bu koşulları değiştirip düzeltebilecek ne yapabilirim diye düşünmeye başladığım ilk anda aklıma doğal hayat geliyor. Ne zaman uykun gelirse yat ne zaman uyanırsan kalk, ama bunu gerçekleştirebilmek için ancak ya çocuk ya da çok zengin olmak gerekiyor. Doğada olsak insan bir süre sonra güneş batınca yatmaya, güneş doğunca da kalkmaya alışabilir ama şehir içinde güneşi kim kaybetmiş de biz bulacağız?

Güneşin üzerinde bu kadar durmamın sebebi yaydığı sıcaklıkla dolaşım hızımızı arttırıp canlandırmasının dışında ışığıyla da vücudumuzu harekete geçirmesi...

Işık göz kapaklarından (gözler kapalı olduğu için) geçtiği anda beyne giden sinyaller belli salgıların vücuda verilmesini sağlıyor.

Hatta bu yöntemi bilip uygulayan tavuk çiftliklerinde gece yarısı ışıklar açılarak kümesin yeni bir güne (sahte bir gün tabii ki) başlanması ve haliyle de fazladan yeni yumurtalar alınması sağlanıyormuş.

(bir iki saat sonra ışıkları tekrar kapatıyorlar ki gerçek sabah olduğu zaman yeniden uyanıp yeniden yumurtlasınlar, neyse insanı vicdanen rahatsız eden bu kötü uygulamayı bir kenara bırakıp mevzuya döneyim.)

Doğal hayatın bir ucundan tutup yaşamımızın içine çekmeye çalışsak nasıl olur diye düşündüm. Ve şöyle bir proje geliştirdim.

Evde, yattığım odanın bir duvarını komple büyük bir ekranla kaplıyorum (devasa plazmaları düşünün hani öyle).

Sonra dışarda beğendiğim bir yerde, (doğanın en güzel yerinde) şöyle; “Dağların arkasından güneşin güçlü bir doğuşu”nu videoya kaydediyorum.

Bu videoyu alıp, üzerine; (yavaş yavaş, gerçek zamanlı olarak kaydedilmiş) güneşin doğuşuna göre artan bir şekilde bıcır bıcır bağıran kuş sesleri ekliyorum (ortalık şenlik oldu, valla şu dünya bazen gerçekten güzel oluyor be!)

Videomuz hazır, bunu dev ekranda sesli şekilde oynaması için ayarlıyorum, ekranın ve ve videonun ne zaman başlayacağını (saati kurma işlemi yerine) belirliyorum.

Bunlara ek olarak yine aynı elektrik sistemiyle aynı anda devreye sokulacak bir düzenek kuruyorum (neredeyse bütün elektrikçilerde bulunan 20-30 ytl’lik timer –zamanlayıcı- kullanılabilir). Bu düzenek hem içeriye taze çiçek ve yeni biçilmiş çimen ve kahve kokusu verecek hem de şu ufo tipi denilen enfraruj çubuk ısıtıcılardan bir tanesini çalıştırıp hafifçe bir sıcaklık verecek…

Böylece doğal ortamın bir taklidini (hatta fazlasını) evin içine basitçe kurmuş olacağım. Bilmiyorum o zaman da kalkabilir miyim? Kalkamasam da o ilk an güneşin doğması, kuşların ötmesi, güneş doğunca hissedilen o sıcaklığın odaya yayılması, yeni biçilmiş çimen kokusu vs… bir canlanma yaratacaktır gibime geliyor…

Evet projem bu, basit, ucuz, kolay bir sistem… Uygulamayı gerçekleştirenler olursa sonuçlarını öğrenmekten mutlu olurum…