13 Mayıs 2008

Müzeleri, sarayları, sergileri kapattılar mı?

Her gün öğle yemeği için dışarı çıktığımda bir eziyet ki sormayın gitsin.

Kaldırımlar, dükkânların sepetleri vs. ve seyyar satıcılar tarafından işgal edilmiş vaziyette. Biraz dışarıdan yürüyeyim deseniz, yasak olmasına rağmen park etmiş arabalardan kalan boş yerleri de kebapçıların, kurye şirketlerinin motorsikletleri ele geçirmiş, yine geçemezsiniz...

Kalabalık içinde ne taraftan yürümesi gerektiğini düşünmeyen insanlara çarpmadan yürümeye çalışırken yanlış olarak enine yerleştirilmiş ilan panoları ve otobüs duraklarının etrafa yayılmış kalabalığı da cabası...

Ne o, Bugün ne yiyelim diye dükkãn dükkân gezeceğiz...

İnat etmeyi bir kenara bırakıp, (ismi lazım değil) en yakınımdaki büyük alışveriş merkezine gitmeye başladım. Zaten sokaklarda da aynı dükkânlar var burada da...

Neyse uzatmayayım...

Ara sıra, (çok büyük boyutlarda olan) bu alışveriş merkezine gitmeye başladım ve bir şey dikkatimi çekti. Ana giriş kapısı önünde servis araçları öğrencileri indiriyor, öğrenciler sıraya geçip içeriye giriyorlar... Kimi zaman küçük öğrenciler olabildiği gibi kimi zaman da büyük çocuklara rastlıyorum.

Öğretmenleri başında alışveriş merkezini geziyorlar!!!

Evet yanlış okumadınız. İlkokul öğrencileri alışveriş merkezi gezmeye getirilmiş...

50-100 öğrenci hamburgercinin önünde tek sıra olmuş ya da oyuncakçının camlarına yapışmışlar...

Yanlış bir şey olmasın diye şüphe ettim. Bu tipteki öğrenci gruplarına her gün o kadar sık rastlıyorum ki acaba sinemaya vs. mi geliyorlar dedim. Gittim birinin yanına "Siz böyle sınıfça sinemaya mı geldiniz?" diye sordum. "Gezmeye geldik." yanıtını aldım...

Benim anlamadığım; eskiden, öğrencileri Topkapı Sarayı’na, Arkeoloji Müzesi’ne ya da Dolmabahçe Sarayı’na götürürlerdi... Şimdi bu alışveriş merkezi gezileri ne oluyor? Hangi akla hizmet?

Bir türlü işin içinden çıkamadım.

Çocuklara televizyonda gördükleri şeyleri toplu halde gösterebilme çabası mı, dizilerdeki insanlar gibi nasıl giyinip nerelerden alışveriş yapılacağını öğretmek mi?

Yoksa her yerde bu dev alışveriş merkezlerinin ilanları vs. çıkıyor çocuklar merak ediyor okuldan kaçacaklarına alıp biz götürelim diye mi düşünüyorlar?

Nedir, ne, ne? ve tabii ki "Olacak şey mi bu?" yani...