18 Haziran 2008

warcraft çizgi romanı için stand tasarımım...

Şu aralar iş konusunda gerçekten yoğunum. Çocuk kitapları haricinde yine çocuklar için olan bir dergiyi bitirdikten sonra elime orjinali tuğla gibi bir Warcraft kitabı geldi ki sormayın gitsin, özel basım için üç ayrı kitabın bir araya getirilmesi gerekiyordu ve kitap (Çizgi roman) tam 480 sayfa...

Yüzüklerin efendisine benzer bir atmosfere sahip olan Warcraft’ın bu özel basımı için çok özel de bir kapak tasarımı yapılmış.

Lisanslı ürün olduğu için üzerinde oynama yapmamız mümkün olmadığı için sadece Türkçeleştirme işlemlerini yaparak buradaki baskıya hazırladım.

Kitap için Warcraft fanlarının hoşuna gidebilecek tanıtım standları yapmayı düşündüm ve özel bir stand tasarladım.

Teknik olarak düşündüğüm şeyin yapılabilirliğini tartıştıktan sonra “sadece karton malzeme” kullanılması zorunluluğu yüzünden projeden vazgeçtim.

Gerçekleşmeyen kitap tanıtım standı projem şöyleydi;

Büyükçe bir karton plaka üzerinee bir Warcraft Sunwell Trilogy kitabı yapıştırıyorum. Kitaba uygun yazı ve renklerle etrafını işliyorum. Bu standın önüne birer karış arayla üç tane daha kitap koyuyorum ama bu üç kitap ortadan enlemesine ikiye kesilmiş halde altı parça olarak ince tellerle yere tutturulmuş duruyor.

Arkada duran (demin bahsettiğim) karton plakaya sağ yandan bir kılıcı (warcraft'takine benzeyen gerçek bir kılıç) enlemesine ve yarısına kadar saplıyorum.

Uzaktan bakan; ilanı ve ilanın önünde duran üç kitabı ortadan ikiye ayırıp plakaya saplanmış kılıcı görecekti ama teknik imkânlar sadece karton malzemeyle sınırlı olduğu için tasarımı iptal ettik.

Projem iptal oldu ama hiç değilse kaybolmasın diye sizinle paylaşayım istedim. Türkiye’de yayıncılık ve reklamcılık en sonunda gidip maliyete dayanıyor ve bazı şeyler böyle sınırlara takılıp kalıyor.

(merak edenler için; Doğan Egmont’tan çıkacak olan 480 sayfalık Warcraft Sunwell Trilogy 22 ytl’ye satılacak)

(son bir not: şuradaki resimlerin benzeri üç boyutlu çalışmaları İstanbul’da benzeri şekilde yapabilecek arkadaşlar varsa lütfen benimle irtibata geçsin. Çünkü proje tanıtımını bu şekilde yapmayı da düşünüyoruz.)