21 Temmuz 2008

Yeni yumurta problemi...

Hayır hayır... Zevzeklik yapıp şu bin yıllık “Yumurta mı tavuktan, tavuk mu.......” mevzusuna girmeyeceğim.

Hemen konuya geleyim...

Bakkala markete gittik, yumurta alacağız... Seçerken kırık olmayanları, temiz ve büyüklerini almaya dikkat ederiz değil mi?

Ben de öyle yapardım. Hergün bizim ufaklığın kahvaltı için hazırlanan mamasına bir tane yumurta koyuluyor, olmuşken bari bir iki gram da olsa daha fazla besin alsın diye düşünüyoruz ister istemez bilinçaltımız bizi buna (büyük olanını seçmeye) zorluyor. (Tabii bakkal da biz büyükleri seçerken gözümüzün içine bakıp duruyor...)

Sonra bir yerlerde okuduk ki; “Aman haaa, sakın büyük yumurta almayın onlar tavuk çiftliklerinde hormonlu yemlerle beslenen tavukların yumurtaları olduğu için öyle büyük. Böyle büyük diye yumurtanın besleyicilik oranının da büyük olduğunu düşünmeyin...” diyorlar...

“E! Valla doğru, en iyisi hayvanın doğal olarak beslenmesiyle oluşan yumurta. Küçük oluyor ama olsun, doğal ve hormonsuz olsun da fazlası olmayıversin.” diye düşünmeye başladım.

Ve bir süreliğine de yumurtaların küçük olanlarını seçmeye başladım... (Bakkalın “bu adam gerçekten garip biri ” diye düşünmeye başladığını göz ardı ederek; alttaki kartonu çıkarıp oradan en küçük olanları seçiyorum... :) )

Sonra bir yerde duyduk, okuduk ve öğrendik ki tavuk çiftliklerinde günde bir yerine iki kez yumurta almak için gece tavuklar uyurken ışıkları açıp hayvanları kandırıyorlarmış. Işıklar yanınca tavuklar gündüz oldu sanıp gecenin bir saati yumurtluyorlarmış hormonlu yemlerle beslenseler de günde iki kez yumurtladıkları için yumurtalar da öyle küçük oluyormuş.

Yani gidip doğal beslenmeden dolayı böyle küçük oluyor diye küçükleri seçmenin de bir anlamı kalmadı... Şimdi her ihtimale karşı bir küçük bir büyük, bir beyaz bir kahverengi yumurta seçmeye başladım...

( Hakkımda ne düşünüyor bilmiyorum am bakkal baktı ki bir anlam veremiyor ve olacak gibi değil artık beni kendi halime bıraktı, kafama göre kombinasyon yapıyorum:) )