01 Ağustos 2008

Nakit para kartı?

Biliyorum kimsede para yok ve belki de gereksiz bir şeyden bahsedeceğim ama böyle bir şey olsaydı hiç de fena olmazdı.

Bankamatiğe gidiyorum ve hesabımdan belli bir miktarı (diyelim ki 200 YTL) yeni bir ATM kartına aktarıyorum ve bu kartı da anında o ATM’den bastırıp alıyorum. (Yani bankamatik yeni bir kart basıyor, ki hazır kartın üzerine sadece yükleme yapılacak. Kartın üzerinde de isim falan olmayacak, sadece daha önceden basılmış numaralar olabilir) Bunun için de benden sadece kart basım ücreti alıyorlar.

Ben, yeni basılan ve içinde sadece tek kullanımlık 200 YTL olan (bir daha para yüklenemiyor, aktarılamıyor. Kullan at tarzı...) ama istersen parça parça harcanabilen (mesela alışverişe gidiyorsun 50 YTL harcıyorsun kartta 150 YTL kalıyor.) bankamatik kartımı alıyorum ve istediğim birine veriyorum.

Her şey bu kadar...

Hediye çeki gibi ama her yerde kullanabiliyorsun. İster çocuğuna ver ister alışverişe çıkacak olan kardeşine, ister gelinle damada hediye et alışverişe gitsinler, istersen at bir kenara dursun sıkışınca kullanırsın... İş yerinde doğum günü olan bir arkadaşına ver... Birine topluca borç vereceksen (ya da borç ödeyeceksen) kullanabilirsin, parayı teslim edene kadar yanında taşımamış olursun (harcanıncaya kadar kartın içindeki para senin hesabında duracak yine). Parayı borç olarak alan da gidip evde dolaba koyacağına, cebinde taşıyacağına ya da tekrardan kendi bankasına yatırıp oradan da tekrar kendi kartıyla kullanacağına hiç zahmetsiz karttan parayı kullanacak.

Tamamen bütün hesaplardan ayrı, bütün kullanım sınırlamalarından uzak, içinde anında kullanabileceğin belli bir miktar para olan “nakit para kartı”...

Şimdi, “Buna ne gerek var? Herkesin bir bankamatik ya da kredi kartı var.” diyeceksiniz ama benim söylediğim şeye bir gün ihtiyacınız olunca ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız...