05 Ağustos 2008

süt, inek, süt ineği, inek sütü... (?)

Geçen gece her zamanki gibi hiçbir şeyi bilmediğimin farkına vardım... Açtım buzdolabını aldım süt kutusunu... Nerden geldiyse aklıma dank diye birden bir soru geldi ve merak ettim...

Maymundan, kediye, deveden köpeğe ve hatta insana kadar bütün memeliler sadece yavruladıkları (ya da doğum yaptıkları) zaman, bebeklerini besleyebilsinler diye süt vermeye başlıyorlar...

İyi, güzel ama nasıl oluyor da inekler hiç durmadan hayatları boyunca süt verebiliyorlar?

Ya da ben mi öyle yanlış biliyorum?

Yoksa onlar da normal sıradan memeliler gibi doğum yaptıktan sonra belli bir süre için (yavrusu normal şeyler yemeye başlayıncaya kadar geçen süre) süt veriyorlar da sonra süt vermeyi kesiyorlar mı?

Eğer öyleyse belli bir süre süt vermeyince yine hamile kalıp yine doğum yapıp yine çocuğu için süt üretmeye mi başlıyor? Ve hamile kalınca daha çocuk ortada yokken yine süt vermeye devam ediyor mu?

Biraz karışık gibi ama sanki değil gibi ama sonra düşününce bir sürü ayrıntı çıkıyor ve yine karışıyor gibi :)

Meğerse inekler hakkında ne kadar az bilgim varmış...