15 Eylül 2008

bir kitabın peşinde :)

Yan blokta oturan komşularımızdan biri “Siz bilirsiniz...” diye başlayarak bir şey rica etti... Başım gözüm üstüne ama.... :)

İstedikleri şey bir yemek kitabı.

Onlara “Bir bakayım.” dedim ama bu konu hakkında fazla detaylı bilgim olmadığı için de yanılarak kendi kendime “Böyle basit bir şeyi anında bulurum...” diye düşünüyorum....

İnternette satılmıyor, satan birilerine ulaşamıyorum... Öncelikle bu dikkatimi çekti. Sonra okuduklarımdan öğrendim ki bu kitap yayınlanalı epey zaman geçmiş. Ben hâlâ “Herhalde ondan bulamadım.” diye düşünüyorum. :)

Bir iki gün arayla fırsat buldukça internette bu kitabın peşine düştüm... Baktım olacak gibi değil daha önceden bir yemek kitabı tasarımı yaptığım dergide çalışan arkadaşımı aradım durumu anlattım ve ilk rahatlatan cümle geldi... “Aaa, ben o kitabı biliyorum. Hatta buralarda bir yerlerde olacaktı...”

Fakat ardından “Kitabı bulamıyoruz...”, “ Biri alıp evine götürmüş herhalde”, “Üzülme ya belki bir yerlerden buluruz...”, “Yahu onu alan kız şansımıza işten ayrılmış...” cümleleri gelince artık yavaş yavaş bu kitapta bir iş var ama ne diye düşünmeye başladım...

Arkadaşım (Pokahontas Deniz) sağolsun işin peşini bırakmadı ve satın alabileceğimiz yeri buldu... Yerleri demiyorum çünkü bu değerli kitap sadece kitabı yazan hanımefendinin kendi dükkânında satılıyormuş...

Hemen alalım ve komşulara hediye edeyim diye düşünüyorum ama... Neyse...

Şimdi gelelim konunun devamına ve önemli ayrıntılara :)

Kitabın adı: Yemek için tasarımlar.
Yazarı: Gönül Paksoy.

Kitap adından da anlaşılacağı gibi bir yemek kitabı ve belki de sofra düzeni ya da yemeklerin sunum ve servisinde dikkat edilecek konulara da dikkat çekiliyor...

Daha sonradan öğrendiğime göre bu hanımefendi aynı zamanda da bir moda tasarımcısıymış.

“Demek ki böyle bir beceriyi tabağa koyulan yemeğin yerleşimindeki sanatsal duruşuyla da birleştirmeyi düşünmüş.” diye aklımdan geçirdim ama aslında kitaptaki yemekler unutulmuş Anadolu ve Osmanlı yemekleri ile ilgiliymiş...

Yani yazar geleneksel yemeklerimizin unutulmaması için çabalayan, kendisi de Anadolu’nun bağrından (Yazarımızı Adana doğumluymuş) gelen nitelikli bir şahıs.

Ve fakat kitabın üzerine koyulan fiyat; duyduğumuz zaman “Bir yanlışlık olmasın” dedirtecek türden, tam tamına “146 milyon.”

Ben söyleyen arkadaşın yalancısıyım (Dergiden telefon açıp yerinden öğrenmişler.) hâlâ inanamıyorum.

“Yemek parası için günde 2.5 YTL harcanması hesabedilen bir ülkede” Geleneksel yemeklerin unutulmaması adına yapılmış bir yemek kitabına 146 milyon Lira (146 YTL) fiyat nasıl koyulur?

(Bu yazarın ileride "Zengin sofraları" diye kitap çıkarabileceğini düşünmek bile istemiyorum, herhalde o zaman kitabı almak için ya arabayı satarız, ya evi ipotek ederiz :) )

Tevekkel kitabı ne internette ne kitapçılarda bulabiliyoruz :)

Eh bu durumda bizim tatlı komşularımız da yemekleri komşulardan aldıkları tariflerle geleneksel yöntemlerle pişirmeye devam edecekler :)

(Bana bakın bu kitabı yarı fiyatına verecek olan ya da fotokopisini satmayı düşünen varsa aramızda anlaşabiliriz... :) –bu ne yaw 146 milyon- )