15 Eylül 2008

havuz problemi :)

Almanya’da adım başı kapalı havuz var, üç tarafı denizlerle çevrili kendi memleketimde yüzecek yer bulamazken Almanya'da “yüzmek” günlük hayatın bir parçası...

Çocukken ya da gençken Almanya’ya her gittiğimde hemen hemen hergün yüzmeye giderdim. Burada da birkaç havuza gitme teşebbüsüm oldu ama ya sezonluk fiyatla girebiliyorsunuz (burada havuz lüks bir şey gibi görüldüğü için çok pahalı) ya da hijyen konusu geri planda bırakıldığı için girmek istemedim...

Otobüste iki çocuk konuşuyor... Konuşulanları duyunca önce aklıma küçükken duyduğum bir fıkra geldi güldüm. Sonra da bu mevzu aklıma takıldı...

Konuşulanlar hemen hemen şöyleydi:

...................

- Olm! Bizim sitede havuz var ne diye gideceğiz taaaa bilmem nereye tatile, gidip yüzüp geliyoruz işte...

- Ya! Öyle diyorsun da pistir orası. Millet duş almadan öyle teriyle kiriyle havuza giriyordur. Malzemesi ve işçiliği pahalı diye gerekli kimyasal maddeleri yeterince ve zamanında koymuyorlardır...

- Yok be olur mu öyle şey...

- Niye olmasın... Havuza girip çişini yapan bile vardır...

- Yok daha neler. Oraya: “Havuza özel bir kimyasal madde koyulmuştur. Aklınızdan bile geçirmeyin(!)” diye yazı koymuşlar. Havuza temiz olmayan bir sıvı girişinde etrafı bu kimyasallar sayesinde pembe bir renk alıyormuş. Böyle bir şey olursa hemen havuz boşaltılıyormuş o yüzden belli olur diye çoluk çocuk falan çişini mişini yapmaz...

...................

Eveeeet! Ben de deliyim ya. “Yahu bunu hep duyarım duyarım ama gerçek mi bilemem.” diyerek Sırf bunu denemek için gidip o havuza çişimi yapmak istiyorum. :) Tabii ki olmaz.

Peki bunu nasıl denemek ve öğrenmek lazım? Dur diyorum kendi kendime bir balon alıp içine......... sonra da bu balonun ağzını iyice düğümlerim, elime de bir iğne! Havuzun yanına gidip iğneyle bir sürü delik açıp sızıntı olmasını sağlarım sonra bunu havuza atarım bakalım ne olacak?
Eh! Bu da olmaz :)

Adamlara gidip açık açık merak ediyorum gerçekten böyle mi diye sorsam? Hem “Niye soruyorsun kardeşim? Yoksa?.....” diye düşünecekleri gibi tamamen ilgisiz davranıp eğer yalansa bu yalanı devam ettirmek için “Tabii ki öyle!” de diyebilirler...

Yahu böyle yapacağıma niye havuzdan su alıp evde denemiyorum? :)
İşte çözüm bu! diye düşündüm. Aklıma yine o fıkra geldi, yine pis pis bıyıkaltından gülüyor olacağım ki demin konuşanlar bana bakıp “Lan böyle kendi kendine gülen bir sürü manyak var bunlardan her şey beklenir.” gibilerinden anlamlı anlamlı birbirlerine bakıyorlar :)

Not 1:
Birkaç yerden öğrendiğime göre böyle bir kimyasal yokmuş, yani rahatça havuza... :)

Not2:
Fıkrayı merak edenler için yazıyorum:

Adamın biri havuza gitmiş ve bir süre sonra sıcaktan bir sürü şey içe içe ve suların şırıltı etkisiyle de acayip sıkışmış...

Yüzerken çişini yapacak ama duvarda da kocaman yazı var: “Sakın haaaa! Çişinizi havuza yapmayın içinde kimyasal var suyun rengi değişiyor anında ortaya çıkar”

Adam “Yahu bu kadar insan girip çıkıyor, herkes tutuyor mu yani. Demek ki bu kimyasal işi palavra” diye düşünmüş.

Ve yapmaya karar vermiş ama anında bir görevli yanına gelmiş...

- “Ne yapıyorsun kardeşim sen yaaa!

- “Valla dayanamadım, hem herkes yapıyor diye düşündüm...”

- “Evet, herkes yapıyor ama kimse senin gibi çıkıp da tramplenden aşağı yapmıyor”

:)