06 Ekim 2008

İnovasyon dediğin nedir ki? Oradan oraya, oradan oraya...

1-
Yeni tür temizlik bezlerini bilirsiniz, hani şu ismi havalı olsun diye fiber falan denilenler...

Şimdi onların bir de özel bir naylondan yapılanı çıkmış, ismi de “China towel” yani Çin havlusu...

Herhangi bir şeyi silmeye gör aynen pırıl pırıl... (Reklamını yapmak istemezdim ama bir liralık bir şey, isteyen herkes alabilir pazarlarda bile satılıyor.)

Annem “Bak bakalım bu neymiş, ne yapılıyormuş, pazardan aldım.” diyerek aynen ince ama yumuşak bir silgi gibi dokusu olan naylon (belki de kauçuk demeliyim) bezin paketini okumam için elime tutuşturdu...

Cam siliyor, fayans lavabo temizliyor, arabaların boyasını parlatıyor falan derken bir baktım adamlar “Makyaj temizlemede de kullanabilirsiniz.” yazmış.

Yahu bununla yüzünü silsen derini söker, bu nasıl iş dedim ve oradan sonrasını hatırlamıyorum... :)

2-
Nesnelerin yüzeyinde kaymadan tutunabilen kauçuk benzeri bir malzemenin tutuculuğunu laboratuvarda daha da geliştirsek. Dev silindirik kaydıraklar yapıp içini bu malzemeyle kaplasak... Sonra patatesleri çuvalla bu kaydıraktan atsak kabuklarını soyar mı?

3-
Kaydırağa ne gerek var... Oradaki hareketin aynısını yani kayaktaki yuvarlanma sayesinde gerçekleşecek olayın benzerini daha küçük bir alanda, mesela dönen çamaşır makinesi tamburu gibi bir şeyin içini kaplayıp yapsak yine patatesleri koysak içine...

Tambur dönse, patatesler yuvarlansa ve kaplama malzemesine her temas edişte kabuklar yavaş yavaş soyulsa...

4-
Yahu ne diye kauçukla uğraşacağım, micro düzeyde rende misali bir çelik kaplama yapsam bir de soyulan kabukları çekmek için elektrik süpürgesi hortumunu merkeze bir rulmanla (bilyeli çelik tekerlek) monte etsem...

Patatesler soyulur, kabukları elektrik süpürgesiyle çekilir, pahalı laboratuvar çalışmalarıyla gereksiz yere para harcanmaz işte ev yapımı sanayi tipi patates soyma makinesi...

5-
Efendim anne? Yok yok dalmadım en son size ne zaman geldiğimi düşünüyordum :)