21 Kasım 2008

(Churchill) :)

Ünlü bir Amerikan üniversitesinin müdürü diğer öğretmenlerle birlikte okula kabul için öğrencileri değerlendiriyordu, karşısına gelen öğrenciye ait raporlara göz attı ve şöyle dedi;
"Latince kötü, Fransızca kötü ama bolbol seyahat etmeyi sevmenin yanında, askerliği ve politikayı da merak ediyormuşsun... Bu durumda seni reddetmek zorundayız..."

Reddettikleri öğrenci 18 yaşındaki Winston Churchill'miş... Hani şu, İkinci Dünya Savaşı'nın Askeri ve Politik dehası olduğu bütün dünya tarafından taktir edilen (eliyle zafer işaretini kullanarak moda haline getiren) Churchill...

Evet Churchill bu şekilde okula kabul edilmemiş ama bakın başka bir okulda kendisini nasıl kabul ettirmiş :) .

("Winston Churchill 1947 My early life" isimli kitaptan -Odhams Press London- kendi anlatımıyla)

".....

...sınavda Latince dersiyle ilgili olarak bir çeviri vermişlerdi. Latince'de pek iyi sayılmazdım... Adımı sayfanın üstüne ve sorunun numarasını da 1 diye ismimin hemen altına yazmıştım. Sonra, ismimin altına 1 yazarak "kendimi 1 numarayım diye tanımlamak istediğimi" düşünebileceklerini kafama taktım ve 1 rakamını parantez içine alıp (1) haline getirdim... Bunun "derin bir bilgiye" işaret ettiğini düşünen bay Weldon benim başarılı olduğum sonucuna varmış...

......"