22 Aralık 2008

Kuşçubaşı'nın gömülü altınları ve Kurtuluş Savaşı

Daha önceden “İlk Türk Cumhuriyeti?” ismiyle yazdığım bir iletide “Bağımsız Batı Trakya Türk Cumhuriyeti”nden bahsetmiştim.

Şu anda okuduğum Rauf Orbay’ın iki ciltlik “Cehennem değirmeni” isimli kitabında, “Bağımsız Batı Trakya Türk Cumhuriyeti”yle ilgili başka bir ayrıntı dikkatimi çekti...

Bakın Rauf Orbay’ın “Cehennem değirmeni” isimli hatıratının hemen başında nasıl bir açıklama var;

“........

Bu bağımsız gibi hareket eden, fakat aslında "Osmanlı'nın ittihatçı kanadına bağlı tutumunu koruyan" devletin (Bağımsız Batı Trakya Türk Cumhuriyeti) artan baskılar yüzünden feshedilmesi gerekti.

Fesh ettiler. Fakat devletin elinde birikmiş bazı paralar ve Bulgarlardan ganimet olarak ele geçirilmiş sürüler vardı. Bunları sattılar ve elde edilen parayı “altın”a çevirerek Kuşçubaşı Eşref’e teslim ettiler.

Kuşçubaşı Eşref de –bir gün gerekeceğini düşünerek- çiftliğine gömdü. Bu olayı bana anlattığı için biliyordum.

Ayrıca Enver Paşa, savaşın kaybedileceğini kestirince, ülkenin istila edilmesi halinde gerilla savaşı yapılabilmesi için bazı yerlere silah yerleştirmiştir. Bu silah yerleştirilen yerlerden biri de Kuşçubaşı’nın çiftliğiydi... Hem silahlar hem altınlar son derece özen gösterilerek gömülmüşlerdir.

Anadolu mukavemetine (Kurtuluş Savaşı’na) karar verilince, ben bu altınları ve silahları Mustafa Kemal Paşa’nın emrine verdim.

.........”

Evet, Kurtuluş Savaşı’nı mali olarak (kısmen de olsa) desteklediği belirtilen Pakistan/Hindistan ve Sovyetler dışında meğer bir de böyle bir “Para kaynağı” varmış...

Bu bilgi ışığında çok farklı bir sürü yorum yapılabilir ama benim böyle bir yorumda bulunabilecek detaylı bilgiye sahip olmayışım bir yana, kendimi böyle bir konuda ‘bulduğum bilgiyi iletmekten başka’ bir şey yapabilecek konumda da görmediğim için yorumları konuyla ilgilenenlere bırakıyorum...