21 Ocak 2009

ben bu kadını çıplak bilirdim :)

Sanat içindeki ilginç hikâyelere bayılıyorum. (hele bir de böyle kendim keşfedersem :) )

Daha önceki bir yazımda "Osman Hamdi Bey"in meşhur "Kaplumbağa Terbiyecisi" resminin benzeri olan başka bir resimden bahsetmiştim...

İnternette turlarken :) yine böyle bir şeyle karşılaştım ve gerçekten de ilgi çekici bir şey buldum...

Dünyaca ünlü bir ressam olan Goya'nın yaptığı bir resme rastladım. Resmin ismi "Maja Ubrana" (Giysili Maya)... Bakıyorum bakıyorum ama bir türlü anlam veremediğim bir şey var...

Bir yandan da "Bu resmi ben bir yerden hatırlıyorum ama kadın çıplaktı sanki" diye de kendi kendime düşünüyorum... sonra aklıma takıldı ve araştırdım ki gerçekten de aynı kadının aynı pozda bir de çıplak resmi varmış. Resmin orijinal adı da "La Maja Desnuda" yani Çıplak Maya... Kim bilir ne zaman nerde gördüm de aklımda kaldı :)

Neyse gelelim resimlerin hikâyesine; o sıralar İspanya'da her şeyde olduğu gibi sanatçıların dolayısıyla sanat eserlerinin üzerinde de "dini baskı" varmış...

Goya'ya "Çıplak Maya" resmini sipariş eden ise İspanya Başbakanı Manuel de Godoy'muş. Söylentiye göre de Manuel de Godoy, ziyaretine gelenlerin yakınlığına göre ya açık ya da kapalı olan resmi gösteriyormuş misafirlerine :)