20 Şubat 2009

beyaz süs taşları yağdı başıma...

Bugün benim ufaklığı alıp bir alışveriş merkezinin oyun parkına gittik.
Girişte başkalarını beklerken dışarıda bir sigara içeyim bari dedim, giriş kapısının yanında sigara içenler için büyük bir kül tablası koymuşlar, orada takılıyorum.

Yerde bir sürü sigara izmariti var, çoğu insan zahmet edip de kül tablasında söndürmemiş. Yerlere baktığımı gören bir abi yanıma yaklaşıp "siz de dikkat ettiniz, ne kadar kötü değil mi, dünyanın hiçbir yerinde böyle bir şey yok." dedi...

Evet, ne kadar kötü falan derken abiyle ayaküstü muhabbete girdik. Önümüzde çevre düzenlemesi adına yapılmış tamamen çimle kaplı küçük bir yeşil alan var, etrafını kaldırım taşıyla çevirmişler. Bu alanda kaldırımın iç tarafındaki yeşillik kısıma o kadar çok basmışlar ki yeşil alanın çevresi (iki karış genişliğinde kalın ve siyah bir çizgi çekmişler gibi) çamur haline gelmiş.

Alışveriş merkezi de bu kötü görünüme çözüm olsun diye o çamur olan kısmın üzerini (madem bu kenarlara bu kadar ısrarla basıyorlar diye) avuç içi büyüklüğünü geçmeyen yuvarlak beyaz deniz taşlarıyla kaplamış.

Abiye “Böyle böyle, işte şu çimenlere bak bunları da ezmişler vs. diyerek beyaz taşla çamurları kapatmaya çalışmışlar, yarın öbürgün bunlar orayı da geçip bütün yeşilliği çamura çevirir.” dedim.

Abi de birden durup “Biliyor musun aslında onları çamurların görüntüsünü kapamak için değil çimenleri beslesin diye döşüyorlar öyle, bu taşlarda çok demir, mineral falan var toprağı besliyorlar.” diyerek beni “ŞOK!!” etti...

Haklı olabilirdi...

:)

seviyorum böyle abileri...

(not defterimden)
resim, bahsi geçen yere ait değil, eğer fırsatım olursa gerçek mekânın resmini çekip koyacağım :)