27 Şubat 2009

bravo! brava! bravi! :)

Amacım klasik müzik konserlerinde nerede alkışlanacağını açıklayan bir yazı bulmaktı... Buldum... ama bundan daha da ilginç bir kaç şeye daha rastlayınca (ve çok eğlenceli olduğunu görünce) buraya yazmadan edemedim :)

Sayın Hakan Güven çok güzel bir içerik oluşturmuş... Neye bakıp, hangisini okuyacağımı şaşırdım...

Klasik müzik gibi çok geniş bir alanda sadece ansiklopedik kuru bilgi değil, bu işin yaşam tarzını da kendine göre yorumlayıp bizlere bir sürü ipucu verdiği için ne kadar teşekkür etsem azdır. Klasik müzikle ilgili daha bir sürü şey öğrendim ve hoşuma giden ilginç yerleri buraya da alayım dedim.

Hazırsanız başlıyoruz... [ Sitede okuduklarımı aynen aktarıyorum :) ]

"........

Ayakta Coşku Dolu Alkışlar, Bağırışlar, Islıklar,vs.

Dinleyiciler alkışları sırasında fazladan coşku gösterisinde bulunarak ayağa kalkabilirler. Eğer isterseniz “bravo!” diye bağırabilirsiniz. (Eğer politik ve dilbilgisi olarak doğru bağırmak isterseniz, bayan bir sanatçı için “brava!” diye ve bir grup için “bravi!” diye bağırın.)

Yuhalama

Son zamanlarda, klasik müzik konserlerinde insanlar çok nazikler, ama birkaç nesil önce herşey çok daha medeniyetsizceydi.

Yeni bir beste ayaklanmalara neden olabilir, veya bestecisi zafer alaylarıyla caddelerde dolaştıralabilirdi.

Bugün bile, bazı İtalyan opera evlerindeki sanatçılar, dinleyicilerden gelecek herhangi bir tepki sırasında kaçmaya hazır bulunurlar.

Benim fikrime göre, az biraz tutku konser hayatını canlandırabilir. Sanatçılara yaptıkları şeye ne kadar değer verdiğinizi gösterin: alkışlayın veya bağırın veya hazla yuhalayın.