25 Şubat 2009

La Cherga - Fake No More (feat. Irina Karamarkovic)

La Cherga’yı podcast’lerden gelen Ciganka isimli şarkısı sayesinde tanıdım... Tanıyış o tanıyış :) ... önce bir milyon kez :) Ciganka’yı dinledim sonra hemen albümünü buldum (daha sonra myspace sayfalarından kendilerini bulup arkadaş da olduk ama o ayrı bir mevzu :))

Gelelim albüme...

On parçalık albümü ilk dinlediğinizde bir Goran Bregoviç albümü dinlemiş gibi ruh doygunluğu, eğlenirken hüzünlenme gibi yan etkiler hissediyorsunuz.

Cherga’nın müzik tarzı biraz daha evrensel elektronik temelli ama brass orkestra tarzındaki etkiyi de hiç kaybetmeden Balkan etnik müziğini albüme taşımışlar.

Tef’se tef, zil’se zil... ister oyna ister ağla bölümler mevcut :)

Albümdeki bütün parçalar güzel ama asla vaz geçemeyeceğim parça olan Ciganka’yı mutlaka dinlemenizi tavsiye ediyorum...

Emir Kusturica filmleri için yapılmış gibi olan;
Trouble Dub,
Wedding Song,
What a Wonderful,
Rembetiko 22 isimli parçalar ise yine benim tercih ettiklerim...

Lajka’da armoni biraz Gogol Bordello melankolisi içerse de tekrar bir Ciganka patlatınca :) insanın bir şeyi kalmıyor...

Don’t go this way ise önce değişik gelip sonradan sözlerinin tekrarı insanı bıktıran bir parça olmasına rağmen aklınıza takılabiliyor :)

La Cherga, keşfedilmesi ve dinlenilmesi gereken farklı bir grup, albümü bulup dinlediğinizde bu övgülerin ne kadar haklı olduğunu da göreceksiniz...

Grubun örnek olarak myspace sayfasına koyduğu parçalar için buraya
Benim, bu grubu geçen ay 100 kereden fazla dinlediğimi görmek için buraya bakabilirsiniz :)