20 Şubat 2009

lightscribe

Yeni dizüstü bilgisayarımda "lightscribe" diye bir özellik var. Önce bunun ne olduğunu bilmiyordum, öğrenince sevindim ama ayrıntıları öğrendikten sonra da üzüldüm :(

DVD ya da boş CD'yi bilgisayarınıza takıyorsunuz ve ne kaydedecekseniz kaydediyorsunuz
sonra çıkarıp öbür yüzünü çeviriyorsunuz
(hani özel cd kalemiyle üzerine yazdığımız kısım)
işte lightscribe özelliği ile bu yüzeye elinizle yazacağınıza lazerle
(daha önceden kendinizin belirlediği)
desen, resim, yazı, liste gibi bir tasarımı aktarıyorsunuz.

Yani orijinal cd'den daha güzel bir tasarım yapıp cd ya da dvd üzerine lazerle baskı yapıyorsunuz :) çok güzel bir şey amaaaa...
Bütün cd ve dvd'lere olmuyor, sadece uygun olan lightscribe özelliğine göre üretilmiş cd ve dvd'ler kullanmak zorundasınız.

Bu cd ve dvd'ler normallerden daha pahalıymış ayrıca bir kez yapan yaptığına pişman oluyormuş çünkü yaptığınız tasarımın cd ya da dvd'nin üzerine yazılması bir saat bitmek bilmiyormuş :(

Benim dizüstü bilgisayarım hediye, yani bu özelliği var diye kendim almadım...
Sizin de aklınızda bulunsun bu özelliği öğrenip de gidip ille de öylesi olsun diye aramayın, çok kullanışlı bir şey değil... Kırkyılda bir özel bir durumda hediye edilmek üzere bir şey kaydedecekseniz eh işte belki... O da tek renk baskı yaptığı için ancak renkli boş cd alıp da onun üzerine uygularsanız güzel duruyor...

Daha fazla ayrıntı ve lightscribe ile ilgili programlar için "lightscribe.com" sitesine bakabilirsiniz...