23 Şubat 2009

lütfen sadece "sigara içenler" okusun!

40'lık "yarım sigara" paketi fikrimi açıklamadan önce: Her ihtimale karşı; uyarıyı sigara üreticilerinin aksine en sonda değil en başta yazayım;

Sigara sağlığınızı kötü yönde etkiler ve birçok ölümcül hastalığa sebep olur. 1 tane bile içseniz bağımlılık yapabilir. Ben içiyorum ve kullandığım için şimdi pişmanım. Keşke hiç içmeseydim... Kendinizi ve sevdiklerinizi düşünüyorsanız sigara içmeyin...
SİGARA ZARARLIDIR VE SİZİ YAVAŞ YAVAŞ ÖLDÜRÜR!


Şimdi gelelim konuya;

Sigara içenler bilirler, sigara içtikçe gün içinde tükettiğiniz sigara sayısı artar ve bu kullanım alışkanlığı öylesine bilinçsiz bir hâle gelir ki; o anda içmeyi düşünmesiniz de eliniz pakete gidiverir...

Sigarayı yakınca hemen hemen sonuna kadar içeriz, sonra bir tane daha, bir tane daha, bir tane daha...

Ve bazen öyle anlar gelir ki o anda sigarayı yakıp iki fırt çekip atmak istersiniz ama alışkanlığınızdan dolayı iki fırt çekmek için yaktığınız sigarayı sonuna kadar içersiniz...

Şimdi önereceğim şey sigara üreticilerinin işine gelmez gibi görünse de aslında tercih edilen bir ürün çeşidi olacağı için aslında bu ürünle piyasada belli bir paya bile sahip olabilirler.

(sigara karşıtları lütfen ayağa kalkmasın, ben içmeyenler için değil içenlerin daha az zarar görmesini sağlayacak bir şey yapmaya çalışıyorum)

Bir pakette 20 sigara yerine 40 adet yarım sigara olsa, her içtiğimiz de yarım sigara tüketmiş oluruz... Günlük sigara içme sayımız artsa bile toplamda tükettiğimiz tütün miktarı azalmış olur... Böyle bir ürün satılıyor olsaydı ben o 40’lık yarım sigaralardan oluşan paketi alırdım.

Hem her içtiğimde yarı yarıya daha az zarar görürdüm, hem bir pakette 20 yerine 40 kez sigara “yaktığım” için (40 sigara içilmiyor, 40 sigara yakılıyor, ki normal olarak düşündüğümüzde gün içinde ne evde ne işte bu kadar çok sigara içmeye çıkılmaz) bir sigara paketi daha fazla dayanır, hergün yeni bir paket almayız...

Bir paket içenlerde günlük tütün tüketim miktarı düşeceği için, vücuda giren nikotin oranı da azalacak; böylelikle sigarayı bırakmaya çalışanlarda görülen sigara içme isteği ve nikotin ihtiyacına olan bağımlılığın etkileri de daha alt seviyeye inecektir...

Parası olan, bunu; iki paket alıp yarısını kesip iki paketten bir paket yapıp denesin... Benden önermesi...

(Gün içinde ne kadar çok sigara tüketiyorsanız vücudunuza o kadar çok nikotin girer, ne kadar çok nikotin alıyorsanız bırakması o kadar zordur. Bu yöntemle sigarayı azaltacağınız için günlük nikotin tüketiminiz de düşmüş olacak ve bırakınca vücudunuzun nikotine olan isteği de o derecede düşecektir...)