03 Mart 2009

"2009" müzik için gerçekten güzel bir yıl olacak...

Bilinmeyen, bulunmayan müzik albümlerini arayıp bulmayı ve paylaşmayı seviyorum, işte onlardan biri...
Ahilea – Cafe Svetlena.

Goran Bregovic, Shantel’in disco pop tarzı altyapısını elektronikle harmanlasaydı ve bunu düğün salonlarında çalınabilecek bir çizgiye taşısaydı, işin içine Akdeniz tarzı da dahil olsaydı (Kuzey Afrika ülkelerini dahil etmeyi unutmayın :) ) nasıl bir şey olurdu?

Bize yakın, sıcak ve dinler dinlemez insanı saran bir albüm...

Myspace İngiltere sayfalarından arkadaşım olan :) grup üyeleriyle daha albümleri çıkmadan önce tanışıp biraz muhabbet etmişliğim de vardı... Balkan Müziğiyle Çingene dans müziğini elektronik altyapıda bir araya getireceklerini söylemişlerdi ama bu kadarını asla beklemiyordum; ortaya mükemmel bir albüm çıkmış...

İşte bu albüm o albüm :)

Ahilea’nın albümü çok konuşulacak diye düşünüyorum ve bulabildiğim anda yasal olan bir CD’sine hiç acımadan para vermeye hazırım... Şu anda bulunamayanlarda bir numara (albüm 3 gün önce çıktı) olarak görünüyor ve hatta hatta İngiltere’de ön siparişle kaydolup sıra bekliyorsunuz ama siz şu adresten örnek parçalara bakıp karar verebilirsiniz...

Her albüm ilk dinlediğinizde hemen insanı sarmaz ama bu albüm asla öyle değil bir kez duymaya görün döndür döndür bir daha çalsın, ki bitince yine çalalım :)

Bütün parçalar çok güzel ama 16 parçadan oluşan albümden benim gönlümde ilk yer edenler

Kalabalak
Coffe & Tulumba
Monopolis
Dolsko kolsko
O mangas

Ben bir müzik teorisyeni değilim o yüzden bu kadar bilgi yeter söz müziğin diyorum...
(eğer dinlemeye başladıysanız zaten beni dinleyen kim :) buradan sonrasını okumasanız da olur, ekstradan bilgi kalabalığı :) )

Avrupa'daki gece kulüplerinde “Balkan müziği” denilince akla hemen bu grubun adı geliyor ama isim sizi yanıltmasın “Ahilea” aslında grubu müzik dünyasıyla tanıştıran yapımcı ve bir dj olan Makedon (ohridli) Ahilea Durcovski’nin ismi.

Ahilea, birlikte çalıştığı Dj. Zoran Tomasev (Bosna Hersek, Sarayevo’dan Boşnak bir kardeşimiz) ile ikili olarak Avrupa’daki gece kulüplerinde düzenledikleri “SchliwoBeatz” isimli Balkan müzik partileri ile epeyce bir isim yapmıştı ve şimdi yaptıkları işten edindikleri tecrübeyi de bu albüme yansıtmışlar.

grubun myspace tanıtım sayfasına da bakın ama (örnek olarak verilmiş olsa da) parçaların tamamına şöyle bir üstten bakmak için buraya tıklayın...