23 Mart 2009

Ulusal "Egemenlik"...




Grafik tasarımını hazırladığım dergilerden biri için “23 Nisan” konusuna malzeme topluyordum... Ayırdığım fotoğrafların içinde biri dikkatimi çekti ve kullanmaktan vaz geçtim.

Asla tutucu değilim, asla kimseyi suçlamıyorum ama konu “Ulusal Egemenlik” ve “23 Nisan Çocuk Bayramı”ı olunca durum dikkat çekiyor.

Okulda 23 Nisan kutlamaları için bir araya gelmiş küçük öğrenciler, elde Türk bayrakları ama önlükteki kalp işlemesinin üzerinde İngilizce “Teacher” (Öğretmen) yazısını görünce dayanamadım.

İşte en derine işlemiş kültürel çarpıklığın bir örneği...

Çok mu abartıyorum acaba?

(Biliyorum ne o çocuk ne de o önlüğü alan anne baba bunun farkında... ama bunu böyle yapan niye yaptı? Bir ürünün üzerinde İngilizce kelimeler yazınca o daha kaliteli mi görünüyor? Hemen hemen hayatımızın her alanında kullandığımız her şey başka bir ülkeden ve üzerinde büyük bir ihtimalle yabancı kelimeler , renkli İngilizce logolar vardır ama böyle ellerinde bayraklar "Ulusal Egemenlik" bayramı kutlayan çocukların üzerinde görünce başka türlü bir etki yarattı...Ne diyeyim bilemedim...)