13 Nisan 2009

Esma Redzepova - Collection

Geçtiğimiz yıl müzik hayatının 40. Yılını kutlayan Balkanların en büyük müzisyeni Esma Redzepova (Recepoğlu) bütün dünyada “Çingeneler Kraliçesi” olarak tanınıyor...

30 ülkede 2000'i yardım amaçlı olmak üzere 15.000’den fazla (onbeşbin!) konser veren mükemmel kraliçemizin kendi 5 çocuğundan başka tam 47 tane de evlatlığı varmış...

Müziği “Fakirlerin tek lüksü” olarak tanımlayan Esma Redzepova’nın şarkılarını dinleyip de etkilenmemek mümkün değil. Şarkılar değiştikçe hüzünle neşe yer değiştiriyor ve insan kalkıp oynasın mı oturup ağlasın mı bilemiyor... Çok etkileyici bir sesi ve olağanüstü güzellikteki şarkılarını sizin de dinlemenizi istediğim için bu sanatçıyı ve albümü tanıtmayı düşündüm...

Balkan müzikleri diyince akla ilk gelen Goran Bregoviç’in müzik ve vokallerinde kimden etkilendiğini Esma Redzepova’yı dinlediğinizde çok daha iyi anlıyorsunuz...

Kocani Orkestar, Fanfare Ciocarlia gibi grupların da ilham kaynağı olan Esma Redzepova’nın en iyi parçalarının toplandığı bu “Koleksiyon” albümü herkese öneriyorum... Benim en sevdiğim ve yüzlerce kez dinleyip hâlâ bıkmadığım parçalar; Romano horo, Mojlo chindilo, Chaje shukarije, Dejgidi sini stojane...

Bu albümünü bulursanız bunu, bunu bulamazsanız diğer albümlerinden birini mutlaka dinlemenizi tavsiye ediyorum, kökenlerindeki kültürel çeşitliliği özümseyip etnik müziğini evrensel kültürün bir parçası haline getirebilme başarısını gösteren bu sanatçıyla tanışınca pişman olacağınızı sanmıyorum...

Notlar:
Bu albümün parçalarının tam listesine buradaki siteden bakabilirsiniz...
Sanatçı hakkında daha fazla bilgiyi ve örnek birkaç şarkıyı kendi sitesinde de bulabilirsiniz...