02 Nisan 2009

Zazpiak bat!

Bask Bölgesi’ni bilmeyen duymayan yoktur...

“Biliyor musun?” diye bana da sorsalar; çok fazla ayrıntıya girmeden “İspanya’da siyasi ayrıcalıklı(!) bir bölge” olduğunu söyler... ve tabii ki yanılırdım :) (ki neredeyse her yerde böyle yazıyor ve neredeyse herkes böyle biliyor)

Niye yanılırdım peki?

Çünkü; Bask Bölgesi’nin yarısı İspanya’da yarısı Fransa’daymış...

Bugüne kadar bilmiyor olmam (ya da dikkat etmemem) “Aman söylemeyeyim de bilgisizliğim ortaya çıkmasın.” dememi gerektirmez, “Bilgide sınır yoktur ve her şeyi bilmek zorunda da değilim.” diye düşününce de bu bilgiyi paylaşabilirim, böylece bilmeyenler de öğrenir :)

Şimdi gelelim bu yazının başlığına:
Bask Bölgesi’nde yedi eyalet varmış, bunlardan üçü (Labourd, BasseNavarre, Soule) Fransa’da, dördü (Guipuzcoa, Vizcaya, Alava, Navara) İspanya’daymış...

“Zazpiak bat” ise 7=1 demekmiş ve biz yedi eyaletiz ama tek milletiz anlamına geliyormuş.

(ben de bu bilgiye gözüme çarpan 7=1 nedir diye merak edip araştırınca ulaşmıştım)