26 Mayıs 2009

Atalarımız ne demiş...

Türk Dil Kurumu (TDK) adım adım hizmetlerini geliştirip internette de gücünü gösteriyor...

Kurum, internette büyük bir ihtiyaç olan Türkçe Genel Sözlük’le hizmete başlamış sonra geniş kapsamlı “Büyük Türkçe Sözlük” hizmetini de buna ekleyerek yerel kelimeler ve terimler gibi tüm söz varlığımızı kullanıma sunmuştu...

Daha sonra “Demek ki bizde de böyle işler başarılabiliyor.” dedirten TDK, kelimelerin nasıl okunup telafuz edildiğini gösteren Sesli Türkçe Sözlük bölümünü devreye sokunca Türkçe dostlarının takdirini gerçekten hak etmişti..

Bu sıkı çalışmaların ardından yeni bir hizmeti daha internet kullanıcılarına sunuyorlar; “Atasözleri ve Deyimler Sözlüğü.”

TDK’nın bu yeni arama kanalında tam tamına 2.396 atasözü ve 11.209 deyim yer alıyormuş...

Eee! İş bilenin, kılıç kuşananın :)

Aynen devam ederek bir de siteden indirilebilecek ücretsiz bir “Cep telefonu için sözlük”le “Yazım kılavuzu” ekleyince tam olacak...

Kaç yıldır çalıştığım dergi ve yayınevlerine böyle ortak bir projeyi gerçekleştirmek için neredeyse yalvarıyorum ama hiç kimse gidip de TDK’ya böyle bir istekte bulunmuyor.

Artık bu konuda tek umudum kurumun kendisi, inşallah en kısa zamanda bu da gerçekleşir de cep telefonu olan herkes siteden bu programcıkları indirip sözlüğünü yanında taşır...

Teşekkürler TDK... Başarılarınızın devamını diliyorum...