20 Mayıs 2009

mp3 player'a (+) özellik...

Yine bir “İhtiyaçlar icatların anasıdır.” durumu yaşayıp anında da buluşumu yaptım:)

Her ay şöyle bir bütün interneti dolaşıp bir sürü albüme baktıktan sonra :) sevdiğim parçaları da bilgisayara yüklerim... Bu ay da yine öyle oldu...

Önce bilgisayara oradan da cep telefonuna şarkıları yükledim, kulaklıkları taktım, yürüyorum... (ki her gün işe gidip gelirken bunu yapıyorum).

Cep telefonunun “Walkman” özelliği var, çalan parça kime ait, hangi albümden, albüm resmi vs. gibi bilgileri “eğer cep telefonunu cebinden çıkarırsan, tuş kilidini açar ve bakarsan görebiliyorsun...

İyi de ben her ay yaklaşık 150-200 albümden seçtiğim en az 100 yeni parçayı yeni bir liste oluşturup cep telefonuna aktarıyorum ve çaldıklarım kimdir nedir diye ikide bir elimi cebime atıp ceptelefonunu çıkarıp yukarıda saydığım işlemleri mi yapacağım?

Keşke mp3 player’ın programında, parçanın (yani mp3 dosyasının) ismini “bilgisayarlarda yazıları okuyan programlardaki gibi” okuyan bir özellik olsaymış ve parça başlamadan önce (diyelim ki; Boogie Balagan – Biomecanicamel isimli mp3 dosyasının ismini) bu program okusaymış... Parça başlarken hah demek ki bu buymuş diye kolayca öğrenirdim...

Istemeyen bu özelliği kapatabilsin, isteyen açsın... Şu anda bu kadar gelişmiş walkman serileri, mp3 playerler, ipodlar falan var ama hiçbirinde böylesine gerekli bir özellik yok... Hadi benim yürürken keyfe keder bu özelliği istememi bırakın bir de araç kullanırken şarkı dinlediğinizi düşünün. Gereksiz yere gözümüzü yoldan ayırmamızı engelleyerek ne kadar işe yarardı...

Her zaman olduğu gibi yine söylemesi benden yapması onlardan...
Ben buldum, onlar yapsın siz kullanın :)