24 Temmuz 2009

Bondage fairies - Cheap Italian wine

Ne yaparsanız yapın sizi en çok etkileyen şeyler hep gençlik döneminizde ilk karşılaştığınız şeylerdir... Bunu göz önünde bulundurarak bir türlü 80’li yılların pop müzik kültürünün etkisini üzerimden atamadığımı kabul etmek zorundayım...

[ En azından, müzik dinlerken; beynim dinlediği şeyi hemen hücrelerinin (80’li yıllarda oluşan) labirentlerinde benim bile bilemediğim gizemli yollarından geçiriyor...:) ]

Her ne kadar caz, rock, heavy metal, punk, Latin, klasik müzik, türkü, etnik müzik, pop, elektronik vs. gibi türleri de uzun bir süredir severek dinliyor olsam da bütün bu türlerin içinde en çok beğendiklerim de yine pop müzik etkileri barındıranlar olmuştur...
[ insanın gönlü birden kayıveriyor işte :) ]

Yine bir sürü albüme bakıyorum, iyi şeyler de var ama çoğu ruhsuz, sıradan, piyasa işleri... Üstten hızlı hızlı geçip tek tek çöpe atmaktan yorulmuşken birden Bondage fairies’le karşılaştım...

Moda karşıtı elektronik punk grubu Sigue Sigue Sputnik "benzeri" bir grubu (play station oyunu vib ribbon’un müziklerini yapan japon grup Laugh and beats'in 10 yıl önceki EP boyutundaki albümünü saymazsak) son 20 yıldır hiç duymamıştım. Benim çok ilgimi çekti ve dinlemeye başladım ama hangi şarkılarını dinlesem olağanüstü güzel geldi sonunda da bu tür bir şeyler arayanlar için yazmam gerektiğini düşündüm...

Bir yandan 8-bit denilen (bilgisayar oyunlarının müzikleri) ses tonlarının efekt olarak kullanılması bir yandan bazı parçalarda bass gitarla yapılan punk ritmlerle ana tema oluşturulması ve bütün bunların 80’li yılların melodik pop armonisiyle birleştirilmesi müthiş bir etki yaratmış...

Ve yine melodik bir vokalle de parçalar (her ne kadar dijitalleştirilmiş robotsu insan seslerinin efekt olarak kullanıldığı yerler bulunsa da) kimi yerde duygusallığa varacak kadar başarıyla yorumlanmış...

Vokalde pop rock etkisinde kalan bir iki parçası olsa bile albümün tamamı çok güzel... Benim en çok beğendiğim parçaları ise Zeta reticuli, Action figures, Garbage Indie bands ve jens and the magician...

Yalnız tabii ki müzik bir zevk işidir ve algılanması kişiye göre değişir. Hiç pop müzik dinlememiş, elektronik müziği sevmeyen biri albümden hoşlanmayabilir ama bunca yıllık müzikle uğraşan biri olarak “müzikalite” olarak albümden çok ama çok hoşlandım...

Hiç bıkmadan çok uzun bir süre dinleyebileceğim yeni bir grup keşfetmiş olmanın heyecanıyla şu anda kulağımda Bondage fairies çalarken bile tekrar sabah olsa da akşama kadar hiç durmadan tekrar tekrar çalsam diye sabırsızlanıyorum...

"Cheap Italian wine" bulması çok zor bir albüm ama 2009 yapımı olduğu için hiç değilse zaman ilerledikçe internette hakkında bilgi bulması da kolaylaşacaktır diye düşünüyorum... (şimdilik eski bir iki parçası var o kadar, ama sanırım grubun yaptığı müzik türü ile ilgili az çok bir fikir verebilir)

Biraz çocuksu, biraz oyuncakımsı [herhalde yeryüzünde müzikle ilgili yazılmış milyarlarca makale içinde bir müzik albümü için bu kelimeyi kullanan ilk kişi benimdir :)] ama kesinlikle teknolojik bir havası olduğunu söyleyebilirim...

Yeni bir şeyler denemeye hazır ve farklı müzik türleri dinlemeye alışık olanların dinleyince hoşuna gideceğini düşündüğüm geleceğin “underground geek” müzik türü için kült olacak, dinledikten sonra Super Mario Bros oynamış etkisi yaratan:) bu albümü mutlaka öneriyorum...

Böyle yazdım diye de mutlaka edinin, ne yapıp edin bulun dinleyin siz de beğeneceksiniz demiyorum çünkü bu albümü dinleyecek olan her 1000 kişiden 999’u beğenmeyecektir onu da biliyorum... ama severek dinlediğim şeyi yazmayıp da ne yapayım? Umarım o şanslı “binde bir”den biri siz olursunuz :)
[sanırım artık bir cylon bloğu okuduğunuzu da yavaş yavaş anlıyorsunuzdur:) ]